Jump to content

Hur tappar mannen ringen?

Kissemiss

Recommended Posts

Jag håller på att skriva ett manus som speciellt fokuserar på en kärleksrelation.

Detta börjar med mannen i relationen, han ska tappa sin vigselring och sedan leta efter den. Han är cirka 70 år och har burit denna ring hela sitt liv. Förlorandet av denna ring får honom att tänka på kvinnan han gifte sig med och sedan dött och detta leder till flashbacks av olika händelser medan de cross-klipps med nutid. Han ska sedan återfå ringen och genom detta träffa en ny dam.

Just nu blir mannen påkörd, han tappar sin ring på något sätt, hamnar på sjukhus men försöker att ta sig till platsen där han blev påkörd för att leta ringen så fort som möjligt, under de dagar han letar denna ring går det dag förbi en kvinna med sin hund som efter ett tag även hon börjar leta och hittar ringen. Därefter möts dem.

Har fastnat för just hur han ska tappa denna ring, någon har sagt att han ska tappa den för att han har ringen runt halsen (för att hålla den närmare hjärtat eller kanske av ''skam'') eller att han helt enkelt ska tappa fingret!

En gång tvättade jag händerna med ringen på, på arbesplatsen. När jag skakade vattnet av händerna flög ringen ner i golvet och studsade bort. Fick leta en stund tills jag hittade den borta vid matbordet. Puh.

Vore jag lomhörd hade jag inte märkt det där och då. Gamla är inte sällan lomhörda. :)

• 3 weeks later...

är sent ute men en idé skulle kunna vara att det står något graverat inuti ringen som han reflekterar ofta tillbaka till och läser om och om, och vips har han ringen borta från fingret (eller halsen) då han läser texten och så händer något :) att stå och läsa något håller honom upptagen så han lätt kan bli påkörd etc :D