Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej har fått min 60D idag och ville sätta batteriet på laddning för att kunna pilla med den när jag kommer hem från jobbet i natt.

Men! Skiten går ju inte att plugga in i väggen.

Nån som upplevt detta? Eller som vet hur man ska göra?

Det är versionen med två "pluggar" för att stoppa in i väggen. Bra idé om inte pluggarna varit för nära varann och för korta. Funkar verkligen inte att köra in i väggkontakten.

Tacksam för hjälp.

Ha de bra!

Yonis

Posted

Verkar som att du fått en Amerikansk stickkontakt eller liknande. Ibland skickar företag med både ock, ibland bara den ena. Jag vet inte hur det är med just detta företaget. Kolla i lådan. Finns det ingen Europeisk lös, så får du kontakta din leverantör för då har de skickat dig en låda för en annan del av världen.

Posted

Om det är samma slags laddare som det brukar vara så ska en vanlig apparatsladd passa, en sådan som de flesta bärbara bandare, PS2:or, många printrar etc. använder sig av.

Posted

Hej!

Tack för svar. Glömde meddela att den är från England. Doh! Dum jag är! Den funkar väl förmodligen inte för att dom har annan kontakt därborta.

Ska hursomhelst kila ner till Clas Olsson imorrn och köpa en universal adapter. Måste funka då.

Ursäkta jag upptagit er tid i onödan. Var inte meningen. Var bara så jäkla frustrerad då jag väntat länge på det här och vill leka men så funkar det inte!

Ha de bra alla voodoofilmare därute och vänta ni bara på min nästa rulle - i 60D format!!!

//Yonis