3d-intresse Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Jag och en polare gör just nu en skräckfilm. Här är några av testeffekter och testfilmningar jag gjorde på egen hand, innan produktionen startade: http://www.youtube.com/user/Volvodiggare#p/u/3/NP4Iwmlit3M Självklart kommer det att se snyggare ut i filmen sen, då det då är på allvar. Klipp från produktionen komme snart att publiceras! 0 Quote
Mega99 Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Självklart fanns där Optical Flares också, ganska felintegrerat :D Tyckte det såg bättre ut utan. Försök studera hur Lens flares ser ut och beter sig på riktigt innan du försöker faka dem, det är en sådan dead giveaway annars. Resten såg väl ganska konkret ut :) 0 Quote
3d-intresse Posted November 25, 2010 Author Posted November 25, 2010 Självklart fanns där Optical Flares också, ganska felintegrerat :D Tyckte det såg bättre ut utan. Försök studera hur Lens flares ser ut och beter sig på riktigt innan du försöker faka dem, det är en sådan dead giveaway annars. Resten såg väl ganska konkret ut :) Att imitera en linsöverstrålning var inte helt lätt då jag gjorde dess rörelse manuellt i Pinnacle. I filmen kommer den fejkade linsöverstrålningen vara mer diskret, därmed mer realistiskt då ljuset från glödlampan är ganska svagt. Tack för tips och svar :) 0 Quote
Mega99 Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Att imitera en linsöverstrålning var inte helt lätt då jag gjorde dess rörelse manuellt i Pinnacle. I filmen kommer den fejkade linsöverstrålningen vara mer diskret, därmed mer realistiskt då ljuset från glödlampan är ganska svagt. Tack för tips och svar :) Du kunde prova att skapa en feathered mask runt glödlampan, och öka exposure inuti - Tror det skulle kunna se hyfsat ut =) 0 Quote
Recommended Posts