Gå till innehåll

Premiere till AE, sedan rendering ut i 50i och sedan in i AE och sen tillbaks till PP

Recommended Posts

Postad

eeh ja? ..vet att de där va lite drygt skrivet men typ så xD

(klippet som jag använder så står kameran stilla och jag får kuta upp för kullen och sedan gå ner igen och sedan kutar jag upp igen och går ner igen fast inte på samma ställe, och på de sättet så kan jag göra fyra kloner av mig som går ner för kullen bredvid varann, och hela klippet är 5 min långt)

Jag kan förklara klippet så blir de lättare =) I detta klipp så skall fyra st av mig gå ner för en kulle i slowmotion =) jag har redan gjort ett test och de funkade klockrent, MEN jag vet inte hur jag ska rendera osv vilket gör att jag tappar massa kvalité :/

Jag har ett Full HD material i 50i som jag laddat in i Premiere och då blir ju upplösningen 1080x1440 :) Den filen sparas i en mapp på datorn som jag sedan öppnar upp i After Effects och lägger i en ny comp. När jag gör de så blir bilden ihoptryckt och jag måste trycka på "Toggle Pixel Aspect Ratio Correction" för att stretcha ut den igen.

(sedan failar GL open men de stängde jag illa kvickt av) hursomhelst, sedan fixar jag alla effekter och sedan ska jag rendera ut denna sekvens igen i 50i för att sedan ta in hela sekvensen igen i after effects och göra den i slowmotion som i denna tutorial =)

eller ..

kan jag lägga in klippet i After Effects och göra som i tutorialen och sedan dra ner den på tidslinjen och sedan duplicera den 4 gånger så jag får 4 likadan klipp i slowmotion och sedan rendera ut i 25 bilder i sekunden fast i 50i ström? eftersom allt annat material som jag redigerar i är ju 50i ...

Håller på med en musikvideo till ett skolprojekt som jag måste bli klar med snart så hjälp vore underbart! älskar voodoo!

//Mvh Patrik

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...