r0cker01 Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Sökte runt lite och hittade denna: http://www.glidecam.com.mx/2/campal.html Och nu är frågan: Är denna konstruktionen stabil? Är det nån här som har testat denna typ av stabiliseringssystem? ...Och om!Hur funka det?Bra?Dåligt? 0 Quote
woxaz Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Funkar säkert men inget jag skulle betala för ;) 0 Quote
Mickels Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Skulle nog rekomendera att hyra, för så ofta springer du väl inte med glidecam. Har själv tagit mig en funderar på att köpa grejer, men man kastar pengarna i sjön genom att köpa egen utrustning. Jag är den som hyr. 0 Quote
jonkanon Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Eller så letar man reda på en släkting, vän eller något som bor på landet. Som då har en verkstad med lite borrmaskiner, sågar, bänkar och annat. Så bygger man det man behöver själv. Det blir billigt billigt och ger nog mest valuta för pengarna. Eller har jag fel? /jon 0 Quote
woxaz Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 [citat=jonvision]Eller så letar man reda på en släkting, vän eller något som bor på landet. Som då har en verkstad med lite borrmaskiner, sågar, bänkar och annat. Så bygger man det man behöver själv. Det blir billigt billigt och ger nog mest valuta för pengarna. Eller har jag fel? /jon[/citat] Tycker du har helt rätt. Jag bygger själv och det funkar mycket bra tycker jag, och antar att det inte är någon speciellt stor skillnad på de enklare saker man kan köpa för att filma stadigare med, än de som man kan göra själv. Och man tjänar mycket pengar på det desutom. Så jag skulle säga att du istället lätt kan snickra ihop något liknande själv :) 0 Quote
Recommended Posts