Gå till innehåll

Hockeybögen


hugo_ponken

Recommended Posts

Namnet är inte bra, väldigt tråkigt, så jag vägrar läsa manuset.

Namnet har dock en koppling till själva handlingen i manuset, så det är ju ändå okej att läsa - Men kul att du passar på att göra en poäng :)

Känns snarare som en homoerotisk novell mer än ett manus.. Men det låter ändå som något SVT skulle köpa ;) Dock är manuset alldeles för klent, tunt och ofärdigt - Några drafts till bara så kanske man vågar kritisera ordentligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Namnet har dock en koppling till själva handlingen i manuset, så det är ju ändå okej att läsa - Men kul att du passar på att göra en poäng :)

Känns snarare som en homoerotisk novell mer än ett manus.. Men det låter ändå som något SVT skulle köpa ;) Dock är manuset alldeles för klent, tunt och ofärdigt - Några drafts till bara så kanske man vågar kritisera ordentligt.

 

Tack för att du tog dig tid att läsa trots det värdelösa namnet! Har en ny omskrivning, men inga dramatiska ändringar än. Kan du utveckla klent, tunt och ofärdigt? Några konkreta exempel på vad och var du menar? Målet är att manuset ska bli 3-6 minuter långt btw.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du tog dig tid att läsa trots det värdelösa namnet! Har en ny omskrivning, men inga dramatiska ändringar än. Kan du utveckla klent, tunt och ofärdigt? Några konkreta exempel på vad och var du menar? Målet är att manuset ska bli 3-6 minuter långt btw.

Med klent, tunt och ofärdigt menar jag att den känns som att karaktärerna behöver byggas upp mer, dialogen finslipas etc - Känns lite svagt. Är det ni som ska filma spelar det väl inte mycket roll, men som självständigt manus vill man ju att det ska vara lite fylligare :) Däremot tycker jag absolut inte att manuset i sig är dåligt på nåt sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har läst det. Det känns som någonting UR skulle sända, om de inte hade någonting annat att sända.

Manuset är klent precis som ovanstående säger. Karaktärerna behövs stärkas och dialogen "smartas" till.

Scenerna utvigdas och händelserna inramade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...