Gå till innehåll

Ladda ner oredigerad film


zillio

Recommended Posts

Jo jag är ute efter oredigerat material för att själv kunna träna

på att få det att se bra ut.

 

Jag vill alltså testa på olika effekter på oredigerad film.

 

Varför jag vill ladda ner är för att jag inte har tillgång till högupplöst kamera.. bara VGA (640x480)

och det är inte intressant. Så 720p eller i värsta fall 480.

 

Finns det något sånt att få ner ? :)

 

EDIT: Ska också vara olika miljöer och inte bara ett enda klipp i t.ex storstad. utan gärna storstad, by, nån äng. yeah u get it :)

 

MVH / Zillio

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror i och för sig lite på vad du tänkt testa för effekter, men det fungerar ofta bra att träna på lägre upplöst material. En stor fördel är att det går snabbare att rendera och är smidigare att jobba med. I princip fungerar det mesta på samma sätt med lågupplöst som högupplöst, men man får vara lite mer noggrann bara. Du kan även prova att använda stillbilder i högre upplösning för att se hur det ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att redigera stillbilder är helt onödigt. Jag är inte ute efter att lära mig en effekt utan mer ute efter att behärska den. Och det gör jag inte med stillbilder.

Men kanske kan testa med min VGA kamera. Bara att jag tycker det är mycket tråkigare. Men tack ändå :)

 

Ska kolla in Hitrecord. Det kan nog vara något. eller ja, vem vet.

 

Edit: Grymt bra sida det där ! :) det är meningen att man ska ladda ner och redigera.

Citat från hemsidan:

 

Every day on hitRECord there's a steady stream of new RECords released, and I regularly look through as many of them as I can.

When I want to direct the community's creative energy towards something in particular, I feature that RECord here.

Some Featured RECords are already quite polished, while some just show a lot of potential,

but these are the ones that I'd first encourage you to download and do something with. Refine them, revise them, remix them, reRECord them.

 

Tack du! Det där är EXAKT det jag behöver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...