Magnetic Postad 14 oktober 2010 Postad 14 oktober 2010 I maj spelades två musikvideos in för bandet Verious, igår släpptes första. Titta på den och kommentera gärna, bara konstruktiv kritik tack! Namn: In Sleep Längd: 02.18 min / Joachim Nakagawa Stråning 0 Citera
Winghen Postad 14 oktober 2010 Postad 14 oktober 2010 gillar starkt! Mycket häftig tycker jag, trots ganska enkla medel! Gillar hur ni fått musiken och takten i videospelet in riktigt bra i varandra. Musikvideon är dessutom väldigt originell på något sätt tycker jag - kanske tack vare takten till musiken som ni tagit väl vara på och de, enligt mig, häftiga och väl passande bakgrundsmiljöerna. Det skadar ju inte att låten också är ganska bra ;) Bra jobbat :D 0 Citera
Magnetic Postad 16 oktober 2010 Författare Postad 16 oktober 2010 Vad kul att ni tycker videon är bra! Tack så mycket (: 0 Citera
Mega99 Postad 16 oktober 2010 Postad 16 oktober 2010 Nu kommer jag här med lite negativt :( Det finns inte en enda ordentlig bild på hela bandet eller ens sångaren. I ena vinkeln får man en lite rolig syn snett ovanifrån, men ansiktet syns inte klart, och andra vinkeln i träsket (Skitrolig location däremot +1) står alla bandmedlemmarna på sidan och får nästan hela tiden halva ansiktet out-of-frame. För mig känns det ologiskt på nåt sätt. Rent visuellt tänker man ju inte på det, men jag skulle inte alls kunna beskriva personernas utseende efteråt, och skulle jag se en affisch med bandet på stan imorgon skulle jag inte känna igen dem. Saknar det där klippet som sätter sig på minnet. Annars var det ju en helt okej video :D Roliga vinklar, locations och klippning =) 0 Citera
Magnetic Postad 18 oktober 2010 Författare Postad 18 oktober 2010 Jo men negativt är bra så länge det är konstruktivt! Men i detta fall så tar jag nästan din post som något positivt eftersom det var precis vad som var tanken. Den skulle börja snabbt och sluta lika snabbt och så skulle man undra och kolla om igen. (: Kul att du gillar det andra i alla fall. 0 Citera
bonne Postad 18 oktober 2010 Postad 18 oktober 2010 Vad hände med klippet i himmeln? Eller var det andra videon kanske? Hur som helst, mycket snyggt! 0 Citera
Magnetic Postad 19 oktober 2010 Författare Postad 19 oktober 2010 Vad hände med klippet i himmeln? Eller var det andra videon kanske? Hur som helst, mycket snyggt! Det är till andra videon, synd att du bor så långt borta. Hör av dig om du flyttar till Stockholm (: Tack! 0 Citera
bonne Postad 20 oktober 2010 Postad 20 oktober 2010 Will do :) Är det bara något vfx klipp det är snack om så måste det ju gå att fixa på något sätt genom dropbox eller liknande. SÅ finns det någon möjlighet att lösa det så är jag helt klart på att göra klippen/klippet. Bara maila eller pm. Men nu ska jag sluta hijacka din tråd, tillbaka till filmen :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.