Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

De mest intressanta är ju faktiskt den globala shuttern. Så ifall de lyckas få bort problemen som de flesta DSLR kamerorna har just nu kommer dom att stå bland vinnarna i att filma med DSLR.

Sen, vad jag har uppfattat det som, så spekuleras det vilt vilken mb/s den spelar in. Jag hoppas också att det har höjt den. Men som sagt, GH1 blev ju hackad till slut så det lär ju GH2 bli också, antagligen.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har läst lite om GH2 på nätet, och blir inte klok på detta. Den omskrivs mest som en DSLR-kamera... Men är det verkligen det?

Jag får det till en kompaktkamera med utbytbart objektiv.

• 2 månader senare...
Postad

Alltså om man ska börja snacka om rolling shutter så kan man ju sluta tycker jag. Alltså visst, det är piss som fan att det ser ut som det gör,men alla kameror har problemet. Även 550D och de andra. Visst man kan som tex AF100 satsa för att bli av med den men då kostar det ju pengar. om man inte vill pröjsa så mycket får man ju tyvärr finna sig i det tills vidare i alla fall..

Men är det inte 24p eller 25p? dessa speccs för mig är lite flummigt då det var väldigt luddiga redan från början. Men har sett på vimeo, olika reviews och sånt och GH2 är ett givet köp!

Postad
- verkar som det är 1.9 ist för 1.6 crop nu? Marginell skillnad ja men minskar ju vidvinkelkapaciteten ytterligare. De säger att sensorn är native 16:9 men de är den väl på GH1 också(?)

GH1 hade väl cropfaktor 2 så en liten förbättring är det.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...