Gå till innehåll

UG om Film i Väst


barnholdt

Recommended Posts

Problemet är ju att deras verksamhet aldrig utvärderats på ett objektivt sätt, "senast de granskades/utvärderades var 2004 och då var det de själva som gjorde det". Att pumpa in hundratals miljoner av skattebetalarnas pengar i en verksamhet utan att någon utvärderar det är ju ganska skrämmande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som DN skrev så hade de inte grävt speciellt bra, därmed inte sagt att det inte fanns saker att hitta. Jag reagerade på hur naivt politikerna förklarade sin förnöjsamhet över att få åka till Cannes ("kann-ess") och få träffa kända skådespelare, det kan ju inte vara vitsen med satsningen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Uppdrag granskning visste redan innan hur de ville visa FiV, de letade ju inte direkt efter aktivitet när de kom :/, klippte hårt i dialog och tog meningar ur sitt sammanhang.

Jag tittade även på ett par andra av de där kulturprogrammen och dom var ganska värdelöst gjorda också.

Finns säkerligen en del sanning i det dom försöker förmedla, men det mesta är ju ruggigt vinklat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med! Det syntes ju när de "letade efter folk som jobbar där". När de frågade Henning på Zentropa framstod ju han som någon vaktmästare eller något och att alla som gör film i deras gradinganläggning kom från Stockholm eller Köpenhamn. Det verkade ju även som att ingen jobbade hos er utan att studion endast bemannades av stockholmare, finns inte du där Lukas? ;)

 

Dock tror jag att det finns mycket kritik att föra fram mot Film i Väst, men inte på att de finns utan snarare hur de drivs. Sen tycker jag som sagt att man borde utvärdera en så stor verksamhet lite oftare än... aldrig (bortsett från den interna granskningen).

Länk till kommentar
Share on other sites

Det verkade ju även som att ingen jobbade hos er utan att studion endast bemannades av stockholmare, finns inte du där Lukas? ;)

Jag lyckades ju vara på semester precis när de kom, och samtidigt var en kollega från sthlm här och mixade så...vart ju typiskt :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...