kung.se Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Jag har precis köpt en ny burk som har en Intel Core 860 i7 2.8GHz, 8GB ram och Win 7 64-bit. Men när jag startar upp AE CS4 så står det bara att den använder 4GB. Man vill ju att den ska använda så mycket som möjligt. Finns det någon inställning man kan göra? Tack! 0 Citera
StenR Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Hittat på nätet: "After Effects on 64-bit Windows operating systems can use up to 4 GB of RAM with no special configuration for each After Effects process. In this form of multiprocessing, each background process renders its own frame and runs on a separate processor core (CPU). The number of processes used to render multiple frames simultaneously is never more than the number of processors" "As I understand this you can assign max 4gb of memory to each core meaning 16gb of memory for a quadcore, but I guess you still need to leave some for your own OS to operate." 0 Citera
Kimster Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 ..CS4 är 32bit applikation så bara för OS är 64bit innebär det inte att alla program använder allt minne man har. Eventuellt går det att trixa, om jag minns rätt. Max nämnde något om det. CS5 kan hantera mer minne. 0 Citera
Max_H Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Googla på "After Effects Boot ini mod" (eller liknande) så hittar du hur man gör, men det är helt klart på egen risk. CS5 kan som nämnts utnyttja all RAM. /Max 0 Citera
kung.se Postad 17 september 2010 Författare Postad 17 september 2010 Googla på "After Effects Boot ini mod" (eller liknande) så hittar du hur man gör, men det är helt klart på egen risk. CS5 kan som nämnts utnyttja all RAM. /Max Halleluleja! Jag kollar ditt tips, annars är får det bli till att köpa CS5an Tack alla för svaren! 0 Citera
Max_H Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Tillägg: Varje "instans" av AE (vi kan starta en instans per Core) kan dock bara utnyttja Max 3GB hur du än gör. /Max 0 Citera
kung.se Postad 17 september 2010 Författare Postad 17 september 2010 Nu fattade jag vad du menade med "After Effects Boot ini mod", och det gör jag inte om :) Det fungerade en gång när vi hade ett annat program på kontoret som krävde 4GB ram. Men sen när jag skulle testa det på min dator gick det mindre bra. Inte att rekommendera. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.