turion Postad 15 september 2010 Postad 15 september 2010 någon som har tips på små semiproffskameror. med små menar jag i storleken. har nu en canon xha1, men den känns just lite för tung för att filma skateboard med. behöver en något mindre och smidigare kamera, men som ändå håller lika hög klass. kameror jag funderat på är bl.a Jvc gyhm100, sony hvr v1 Tipsa gärna om ni vet några andra semiproffs kameror i mindre modell som håller hög klass! mvh 0 Citera
plf66 Postad 15 september 2010 Postad 15 september 2010 HVR-V1 är väl ungefär samma storlek som XH-A1? Jag har sen ett tag en JVC GZ-HD7 som komplement till de större kamerorna. Tog ett tag innan jag blev vän med inställningarna på kameran, men det har gått allt bättre. Den är en 3CCD-kamera som har bra färgåtergivningen och inga CMOS-problem. Vet inte om det är nått som kan passa dig, eller om du vill ha nått mer proffsiga inställningsmöjligheter? 0 Citera
StenR Postad 16 september 2010 Postad 16 september 2010 Panasonic HMC41, Canon XF100/105, Sony MC50. 0 Citera
sidney Postad 20 september 2010 Postad 20 september 2010 Hej, jag har faktiskt en jvc gzhd7 i nyskick till salu just nu. Stockholm,nacka. pm'a för mer info 0 Citera
plf66 Postad 20 september 2010 Postad 20 september 2010 Jag köpte min GZ-HD7 beg i vintras för 4500 kr inkl två originalbatterier, och det är mycket kamera för de pengarna. 0 Citera
Davido Postad 20 september 2010 Postad 20 september 2010 någon som har tips på små semiproffskameror. med små menar jag i storleken. har nu en canon xha1, men den känns just lite för tung för att filma skateboard med. behöver en något mindre och smidigare kamera, men som ändå håller lika hög klass. kameror jag funderat på är bl.a Jvc gyhm100, sony hvr v1 Tipsa gärna om ni vet några andra semiproffs kameror i mindre modell som håller hög klass! mvh jag har precis köpt Jvc gyhm100 och jag är grymt nöjd måste jag säga! Jvcn har en otroligt fin bild, väger lite och har de manuella funktionerna som behövs för professionellt bruk. Jag är också nöjd med hur lätt det går att överföra från minneskort in på datorn, tidigare med band kunde jag sitta flera timmar för att tanka in. Det negativa är väl att vikten också gör den lite instabil och det blir lite svårare att få oskakiga bilder. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.