Spettochslägga Postad 21 augusti 2010 Postad 21 augusti 2010 Jag undrar hur man gör sådana där vit flash effekter som man ser tex i musikvideos, typ en bild på någon och så exponerar bilden till vitt nån milli sek och tillbaks till normalt. Provade i Premiere pro, men fick inte keyframes att funka, hela videon blev vit. Eller gör man sådant i AF? Nån som kan? 0 Citera
Simonn93 Postad 22 augusti 2010 Postad 22 augusti 2010 Jo, det blir mycket lättare att göra det i After Effects. Jag bifogar en projektfil för CS3 så kan du kolla.exponering.zip 0 Citera
PontusAlbrecht Postad 27 augusti 2010 Postad 27 augusti 2010 Det går att göra i premiere men ja, det är lättare i AE. Keyframes ser du i effekt fönstret i premiere där du kan flytta dem fram och tillbaka, och mixa å trixa. 0 Citera
Spettochslägga Postad 27 augusti 2010 Författare Postad 27 augusti 2010 Jo, det blir mycket lättare att göra det i After Effects. Jag bifogar en projektfil för CS3 så kan du kolla. Kanon! Tack så mkt! Nu förstår jag hur man lägger efx/keyframes på ett klipp, jag prövade att lägga Effect/color correction/Exposure istället efter ditt recept, det blev smaskigt :) 0 Citera
GutteG Postad 28 augusti 2010 Postad 28 augusti 2010 Funkar det inte att bara göra ett klipp där du vill ha effekten och lägga på Dip to White (Video Transitions/Dissolve/Dip to White) och justera i effect controls? Man har såklart bättre inställningsmöjligheter i AE, men ibland kan det vara overkill. Du måste slå på animeringen av effekten i Premiere Pro för att få keyframes. Se till att du sätter keyframes på rätt effekt i Effect controls (inte i sequencen (standardeffekterna funkar att sätta där)). 0 Citera
John1604319361 Postad 29 augusti 2010 Postad 29 augusti 2010 Här kommer en tutorial som kanske kan hjälpa dig ! http://library.creativecow.net/articles/rabinowitz_aharon/Film_Flash.php / Anders 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.