Gå till innehåll

friflaj

Recommended Posts

vet att det säkerligen har skrivits trådar om detta och jag har läst igenom många av dom.

men nu sitter jag fortfarande och fattar inte ett smack av vad jag ska ha.

 

ska köpa en ny dator som jag bara kommer att använda till after effects.

 

idag har jag en vaio, en macbook pro och en imac och ingen av dessa är särskilt snabb och det ger mig sån huvudvärk.

 

så vad ska jag köpa?

kan tänka mig att lägga typ 20.000 för bara datorn utan skärmar och sånt.

 

ska jag köra vidare på mac? eller hoppa tillbaka till pc?

 

snälla någon...säg vad jag ska ha så kan jag fortsätta med jag gillar och slippa glo runt på teknik tjafs som jag ändå inte fattar ett skit av.

Länk till kommentar
Share on other sites

För ren "KRAFT" utan skärmar är troligen PC det som ger mest för pengarna eftersom du själv kan välja vad du vill ha i burken. After Effects är ändå ganska simpelt att bygga till, mesta möjliga Quad-cpu och så mycket ramminne du kan klämma i... Att köra bra och kompatibla ramminnen är iofs också viktigt.

 

För AE CS4/CS5 kan en i7-baserad burk med Quad-cpu, 12GB ram och 3-4 hårddiskar gå att bygga under 20K. Du kan förvisso gå på en iMac och få en mycket bra skärm på köpet, men den är svår och dyr att uppgradera. MacPro är också ett alternativ, men inte under 20K.

 

Vill man ha bärbart är det trassligare...

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...