Jump to content

Fåglarna tittar på oss - teaser

Simmej

Recommended Posts

Hej!

Dags för att göra en presentation tror jag...

Jag heter Simon Jansson och är 14 år, bor på Åland. Är med i ungdomsfilmproduktionen Sx2 Productions. Vi har sedan februari i år jobbat på filmprojektet "Fåglarna tittar på oss" som bla. har som mål att engagera andra ungdomar i att göra film.

Här kommer en första teaser av filmen som planeras bli ungefär 35-45 min lång;

HD =

&hd=1

Hoppas ni gillar den, konstruktiv kritik uppskattas!

Inte så lätt att ge så mycket konstruktiv kritik, en väldigt kort teaser.

Men ok, tekniskt så ser det ju lite tråkigt ut, amatör känslan finns lixom, jag vet inte om ni har färg korrigerat något, om inte gör det, om ni har gjort det kanske ni skulle lägga lite mer vikt på det. Släng på lite vignettering, och eventuellt maska ut ansikten och ljusa upp dem och mörka ner bakgrunden kan också hjälpa, det gör att ögonen dras direkt till det ni vill att man ska titta på.

Och snälla, lägg produktions loggan efter teasern och inte före, man blir alldeles för sugen på att klicka vidare och strunta i att titta på den annars (men bara ett tips för att slippa tappa tittare).

Genre har ni ju prickat rätt för det är tydligen väldigt uppskattat med "teen drinking" på festivaler mm.

Skulle vara nice å se någonting mer i teasern. Något som gör att man lixom "wow det här verkar spännande, måste se mer". För som jag uppfattar filmen nu handlar det om en oskyldig tjej som hamnar i lite fel umgänge och super bort sig, tänker bara om det finns något mer som kan skapa spänning när man ser teasern. En kärleks relation kanske? Bara klippa in någon kram kan ju räcka lixom som visar på att de finns relation mellan människor och inte bara alkohol i filmen.

Men de e första reaktionen jag får nu bara.

Annars ser det ju bättre ut än vad det brukar så att säga så fortsätt jobba!

Vilken kamera har ni använt?

Lycka till!

//Pontus

Hej!

Tack för kritiken, uppskattas!

Vi har färg korrigerat klippen, men ja, svårt med fönster och sånt...

Vi vet att teasern kan vara aningen missvisande, men vi tänkte att det inte spelar nån roll när de är just en teaser. För nu har vi valt att bygga upp teasern baserat på sista klippet.

Filmen är inspelad på Canon EOS 5D och Sony EX1.

//Simmej

• 3 weeks later...

En teaser ska vara kort och agera som en liten retsticka. Den ska alltså inte visa för mycket. Blandar man in mer känslor så som kärlek i denna teaser skulle jag tycka att det blev alldeles för rörigt. Jag anser att en teaser ska vara ganska clean och stilren på det sättet. En trailer får i sin tur vara rörigare och innehålla mer känslor.