Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dom har microfoner på jam för bara 895:-

Här är ett exempel

INFO:

Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med.

Posted

[citat=gogg]Dom har microfoner på jam för bara 895:-

Här är ett exempel

INFO:

Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med.[/citat]

Har du själv denna mikrofon Gogg? Är den att rekomendera i aå fall?

Är det någon annan som har denna mikrofon?? (Audio-Technica ATR55)

Posted

Rekomenderar en Sennheiser Mkh-416. Vill man ha budget varianten som inte låter någovidare så kan man köpa en K6 modul och med Me-66 membranen till. Kostar väl 3000 kr styck men man kan nog få det ganska billigt begangnat.

Posted

[citat=Lasse_laser]Min ljudlärare rekommenderade mig en.. hmm om den hette xl 58 eller nåt liknande.. som en bra och billig allround mic.[/citat]

Lär förmodligen vara en Shure SM-58 du menar, men den passar inget vidare till film. Det (om det är den du menar) är så extremt avståndskänslig att den i stort sett enbart kan användas till sång då man i praktiken måste ha den i käften för att det ska höras nåt!

Mindre bra på filminspelningar men en livräddare live :-)

....det plus att den har ett väldigt begränsat spectrum RENT modellerat efter den mänskliga rösten!(ganska könsneutral dock)

Annars håller jag verkligen med Luzer om Sennheisers Shotgun-mickar, dom har ett antal riktigt bra i olika prisklasser.

Även Rödes NT-3 & AKG:s C-1000 är hyggliga till det mesta!

Posted

[citat=Lukas][citat=gogg]Dom har microfoner på jam för bara 895:-

Här är ett exempel

INFO:

Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med.[/citat]

Har du själv denna mikrofon Gogg? Är den att rekomendera i aå fall?

Är det någon annan som har denna mikrofon?? (Audio-Technica ATR55)[/citat]

Nej men jag tror jag ska så fort jag får mitt barnbidrag.