Lukas Posted December 18, 2004 Posted December 18, 2004 Är det någon som kan ge några förslag på mikrofoner som ger bra ljud men inte kostar hur mycket som helst? 0 Quote
gogg Posted December 18, 2004 Posted December 18, 2004 Dom har microfoner på jam för bara 895:- Här är ett exempel INFO: Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med. 0 Quote
Lasse_laser Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Min ljudlärare rekommenderade mig en.. hmm om den hette xl 58 eller nåt liknande.. som en bra och billig allround mic. 0 Quote
Lukas Posted December 19, 2004 Author Posted December 19, 2004 [citat=gogg]Dom har microfoner på jam för bara 895:- Här är ett exempel INFO: Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med.[/citat] Har du själv denna mikrofon Gogg? Är den att rekomendera i aå fall? Är det någon annan som har denna mikrofon?? (Audio-Technica ATR55) 0 Quote
Luzer Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Rekomenderar en Sennheiser Mkh-416. Vill man ha budget varianten som inte låter någovidare så kan man köpa en K6 modul och med Me-66 membranen till. Kostar väl 3000 kr styck men man kan nog få det ganska billigt begangnat. 0 Quote
Christian van Caine Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 [citat=Lasse_laser]Min ljudlärare rekommenderade mig en.. hmm om den hette xl 58 eller nåt liknande.. som en bra och billig allround mic.[/citat] Lär förmodligen vara en Shure SM-58 du menar, men den passar inget vidare till film. Det (om det är den du menar) är så extremt avståndskänslig att den i stort sett enbart kan användas till sång då man i praktiken måste ha den i käften för att det ska höras nåt! Mindre bra på filminspelningar men en livräddare live :-) ....det plus att den har ett väldigt begränsat spectrum RENT modellerat efter den mänskliga rösten!(ganska könsneutral dock) Annars håller jag verkligen med Luzer om Sennheisers Shotgun-mickar, dom har ett antal riktigt bra i olika prisklasser. Även Rödes NT-3 & AKG:s C-1000 är hyggliga till det mesta! 0 Quote
gogg Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 [citat=Lukas][citat=gogg]Dom har microfoner på jam för bara 895:- Här är ett exempel INFO: Audio-Technica ATR55 shotgunmikrofon för video. Frekvensomfång 70HZ-18KHz. Specialmodell för videobruk - sk shotgun kondensator, superkardioid. Ställbar "Normal" eller "Long Range" för olika karaktäristik. Kabeln infäst permanent i mikrofonen - mini-tele för anslutning till din video-kamera. Hållare för fastsättning på videokameran, pistolgrepps hållare, puffskydd, batteri och 1/4 teleadapter följer med.[/citat] Har du själv denna mikrofon Gogg? Är den att rekomendera i aå fall? Är det någon annan som har denna mikrofon?? (Audio-Technica ATR55)[/citat] Nej men jag tror jag ska så fort jag får mitt barnbidrag. 0 Quote
Recommended Posts