Gå till innehåll

slå sig på dörren


Recommended Posts

Tjenare allihoppa

 

Jag har gjort en kort film som jag ser i mot att visa den åt er så klart, men det återstår två saker innan jag blir klar med hela.

 

1 – Jag måste dubba om ljudet till allt igen, för att medans jag filmade så hörde man tv’n på, min dotters röst osv osv. Så på vilket sätt ska jag dubba om ljudet. Te.x ska jag köra allt om igen med 100% samma rörelser sedan ta ljudet och lägga över filmen eller hur dubbar man en scen när det gäller tillexempel fot steg eller när ett ljud kommer ut ur min mun som tillexempel om jag lider av något och gör ett specielt ljud så att jag visar hur ont jag har, ni vet vad jag menar osv osv.

 

2 – det klippet som jag har laddat upp (

) rekommenderar jag att ni ser den genom premiere eftersom det är 2 sekunders klipp. Ni kommer så klart att märka att man ser (tejpet) som är fast klistrat på dörren som ni kommer att se frågan är hur kan man fixa det genom Efter Effects.

 

Ursäkta mig om mitt svenska är uselt, det är mitt sjunde år i Irak och jag börjar tappa språket.

 

Tack för hjälpen i förväg

 

MVH

Mohamed

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå igen : )

 

Det ser ju jättebra ut.

 

1. Prova att spela in småljud delar av filmklippet, tillexempel ljudet av tofflor som halkar, huvud som smäller in i dörren och så vidare. Du får då bättre koll på vad har för ljud.

 

Givetvis kan du prova att göra hela scenen i realtid och spela in ljudet, men det är jättesvårt.

 

2. Tror inte tejpen är något problem, för det är bara en sekund.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Som det sagts tidigare så brukar man alltid spela in alla de olika ljuden separat, också så dialog om den är dubbad. Alla de ljuden klipper man sedan ihop i sitt redigerings programs olika ljudspår, eller så mixar man dem i en DAW (digital audio Workstation) så som Protools eller cubase etc.

För bästa resultat så bör man, som redan sagts, lägga dem ovanpå ett Atmosfär track, (bakgrundsljud) etc fläktar, gatan utanför, eller helt enkelt ljud som ger den stämningen som du vill att folk ska få av din scen, detta bidrar också till att du får en jämn och fin ljudbild och mycket bättre kontrol över hur din film låter... Vilket i min mening är ytterst viktigt..

 

PS. Klippet såg bra ut

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...