Gå till innehåll

UFO/Spaceship till en Sci-Fi Film.


Gamepost

Recommended Posts

Hej!

jag vet inte om det passar in i den här kategori eller Animation.

 

Jag startar direkt, jag har varit inne på CrimeTimeTV det är svenska killar på Youtube som gör filmer ägaren har också en voodoofilm account men min fråga är vet nån hur man gör så som han gör i short film:

 

jag har haft kontakt med ägaren innan men tappade kontaktet efteråt verkar han inte svarar längre. jag vet att han använder C4D till spaceship men hur får man de att röra sig och elden där bak,track motion osv...

om nån kan ladda upp en tutorial skulle jag vara tacksam.

det kanske är mycket komplicerat men jag tror det funkar.

 

vill ha svar så snabbt så möjligt tack.

 

Mvh

 

Gamepost

Länk till kommentar
Share on other sites

för att få dem att röra sig animerar man dem helt enkelt framåt under några frames.

elden där bak går nog att göra med nåt ljust lager med lite radial blur och glow på, annars kan man ju leta upp stock footage på en blåslampa eller nåt.

i just den videon skulle det räcka att göra en 2d-track för att kunna få in rymdskeppen snyggt. om det är ett klipp där kameran går runt något så är det nog lämpligt med 3d-tracking dock.

Länk till kommentar
Share on other sites

för att få dem att röra sig animerar man dem helt enkelt framåt under några frames.

elden där bak går nog att göra med nåt ljust lager med lite radial blur och glow på, annars kan man ju leta upp stock footage på en blåslampa eller nåt.

i just den videon skulle det räcka att göra en 2d-track för att kunna få in rymdskeppen snyggt. om det är ett klipp där kameran går runt något så är det nog lämpligt med 3d-tracking dock.

 

skulle vara tacksam om du gör en tutorial hur man gör det på ett ungefär.

Länk till kommentar
Share on other sites

skulle vara tacksam om du gör en tutorial hur man gör det på ett ungefär.

Låter som en videocopilot-junkie :D Slår du bara upp det som jolt_jokern berättade om så har du automatiskt kunskapen att göra effekterna. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...