cazz Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 Har tittat på en del dokumentärer och en sak som slår mig är visa bilder som känns som en vis person eller sak är lite för sig själv när kameran zoomar in eller går åt sidan. Lite svårt att förklara men hoppas ni förstår :) Jag kan gissa det är två bilder men jag är rätt så osäker att de har fått tag i två bilder av samma "scen" för att göra det lite mer 3D aktiga bilder. 0 Quote
Max_H Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 http://www.videocopilot.net/tutorials/virtual_3d_photos/ //M 0 Quote
cazz Posted May 20, 2010 Author Posted May 20, 2010 Tack så mycket, jaha det var After Effect de använde, kunde gissa mig det :) 0 Quote
Max_H Posted May 20, 2010 Posted May 20, 2010 Du kan göra "ungefär" likadant i Premiere/FCP/Avid också genom att animera separata lager olika mycket. Men det är ju enklare i ett program med en "kamera", då räcker det att animera endast kameran istället för en massa olika lager olika mycket. //Max 0 Quote
Spiritual_Chaos Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Du kan göra "ungefär" likadant i Premiere/FCP/Avid också genom att animera separata lager olika mycket. Men det är ju enklare i ett program med en "kamera", då räcker det att animera endast kameran istället för en massa olika lager olika mycket. //Max Är lite problemet jag sitter med när jag animerar i Premier. ATt jag får flytta förgrundslager, mellangrund och bakgrund på tyck olika mycket. En kompis visade att After Effects hade en 3D-kamera - så nu kanske man borde lära sig det och spara tid :) 0 Quote
Recommended Posts