Nixxon Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 Hej ..jag använder adobe 6.5 och undrar om man kan chroma bort FLER än en färg i samma klipp? 0 Citera
Ayame Postad 14 december 2004 Postad 14 december 2004 Vet inte riktigt, men annars vore det väl inge större problem att ta bort en färg, rendrera klippet och sen ta bort nästa. Men det borde gå ta bort mer än en färg helt klart. 1 Citera
Lasse_laser Postad 15 december 2004 Postad 15 december 2004 Jag testade i Pro och där var det bara att dra o släppa flera keyingar på samma klipp. Vet inte om det är samma i 6.5 dock 1 Citera
Nixxon Postad 20 december 2004 Författare Postad 20 december 2004 Det funkar bara med 1 färg..:( När jag har högerklickat på klippet, tryckt på transparency sedan chroma. Sedan har jag valt eyedroppern och tryckt på den färga jag vill ha. Sen har jag fixat lite på dom där mätarna och sedan rendererat. När jag sedan kommer in på chroma igen så står mätarna och färgen på samma ställen ...flyttar jag de då så försvinner det gamla... Nån här sa att man "lägger på" keyingar...jag fattade inte riktigt det ..så om nån kan ...skriv :p 0 Citera
orange Postad 20 december 2004 Postad 20 december 2004 [citat=Lasse_laser]...bara att dra o släppa flera keyingar på samma klipp...[/citat] Med det menade han nog att han tillämpade samam effekt på klippet flera gånger. Eftersom det nu inte verkar fungera så akn du ku antingen testa i ett annat program eller så dår du helt enkelt efter att ha använt effekten en gång, göra det till en fil och sedan importera den och "chroma" den också... 0 Citera
ash Postad 21 december 2004 Postad 21 december 2004 i vegas kan du lägga på chroma flera gånger för den öppnar en ny varje gång 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.