Gå till innehåll

Chroma key


Nixxon

Recommended Posts

Det funkar bara med 1 färg..:( När jag har högerklickat på klippet, tryckt på transparency sedan chroma. Sedan har jag valt eyedroppern och tryckt på den färga jag vill ha. Sen har jag fixat lite på dom där mätarna och sedan rendererat. När jag sedan kommer in på chroma igen så står mätarna och färgen på samma ställen ...flyttar jag de då så försvinner det gamla... Nån här sa att man "lägger på" keyingar...jag fattade inte riktigt det ..så om nån kan ...skriv :p

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]...bara att dra o släppa flera keyingar på samma klipp...[/citat]

 

Med det menade han nog att han tillämpade samam effekt på klippet flera gånger. Eftersom det nu inte verkar fungera så akn du ku antingen testa i ett annat program eller så dår du helt enkelt efter att ha använt effekten en gång, göra det till en fil och sedan importera den och "chroma" den också...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...