Kiggs Postad 25 april 2010 Postad 25 april 2010 Tjena Har sökt lite men hittar inget vettigt svar. Jag tänkte filma en musikvideo helt i Pov. Hur gör man detta bäst och smidigast? Ska man montera fast kamerna på personen? Eller hur ska man göra? Har ni några tips på vad som kan vara bra att tänka på? Mvh Kiggs 0 Citera
daarco Postad 26 april 2010 Postad 26 april 2010 Det beror ju på hur långa tagningar och vd som skall göras. Om det "bara" ska se ut som att ni är ute och går, dä är det ju bara för alla andra att behandla kameran som en person. Filma i den höjd som personens ögon ska befinna sig i. Ska det vara en massa handlingar med tex, tittar ner på sin egen kropp, händerna fumlar med saker, då får ni planera lite och korigrafera med flera personer. 0 Citera
Kiggs Postad 7 maj 2010 Författare Postad 7 maj 2010 Det beror ju på hur långa tagningar och vd som skall göras. Om det "bara" ska se ut som att ni är ute och går, dä är det ju bara för alla andra att behandla kameran som en person. Filma i den höjd som personens ögon ska befinna sig i. Ska det vara en massa handlingar med tex, tittar ner på sin egen kropp, händerna fumlar med saker, då får ni planera lite och korigrafera med flera personer. tanken är ju att man ska se händerna och de fumlar runt lite osv osv. Som denna filmen typ http://www.youtube.com/watch?v=v9XHWbOJn5Q hur tror du de jobbat här? 0 Citera
daarco Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Fan vad jag skrattade : ) Observera att i 90% av tagningarana så ser vi "bara" en arm och så vidare. Då kan personen själv hålla i kameran. I några snabba klipp ser vi helkropp och två armar, men de klippen är så snabba att någon annan "lätt" kan hålla i kameran i de sekunderna. Dessutom, även om det ser ut som totalt kaos, så är varje bild troligen oerhört planerad. Om jag var ni så skulle jag börja testfilma och se vad som ser bra ut, och vad som funkar för det ni ska använda bilderna till. 0 Citera
Kiggs Postad 10 maj 2010 Författare Postad 10 maj 2010 Fan vad jag skrattade : ) Observera att i 90% av tagningarana så ser vi "bara" en arm och så vidare. Då kan personen själv hålla i kameran. I några snabba klipp ser vi helkropp och två armar, men de klippen är så snabba att någon annan "lätt" kan hålla i kameran i de sekunderna. Dessutom, även om det ser ut som totalt kaos, så är varje bild troligen oerhört planerad. Om jag var ni så skulle jag börja testfilma och se vad som ser bra ut, och vad som funkar för det ni ska använda bilderna till. ja den e för jävla go den reklamen =) men oki tack! jag ska jobba på det. Allt handlar väl om planering antar jag 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.