Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
nej, men sluta. Det finns en sån tabell här på forumet, bara det att den visar av nån dum jävla anledning 60i istället för 50i. har sett tusen sånna på nätet, men idag så är google inte på min sida.

Hittade själv

http://www.blackmagic-design.com/support/detail.asp?techID=30

Håller nog med beta75, den där visar vad "10/8bit Uncompressed Video" tar för plats.

Vad t.ex. x mbit H264 tar för plats, eller vad y kbit MPG1 tar för plats skiljer sig så fort du ändrar x/y

Listor på format med bestämda bitrates är dock en annan sak. T.ex. DV25 eller DVCPROHD

Postad

Sorry om jag lät otrevlig i mitt inlägg. var bara irriterad för jag suttig och sökt på google i evigheter utan att hitta nåt. Nu var det iofs uncompressed jag var ute efter så det löste sig.

"Listor på format med bestämda bitrates är dock en annan sak. T.ex. DV25 eller DVCPROHD "

Ja, det var precis det jag var ute efter. Tabell med alla standardformat...

DV25, HDV, SD uncompressed, HD uncompressed.

Postad
Sorry om jag lät otrevlig i mitt inlägg. var bara irriterad för jag suttig och sökt på google i evigheter utan att hitta nåt. Nu var det iofs uncompressed jag var ute efter så det löste sig.

"Listor på format med bestämda bitrates är dock en annan sak. T.ex. DV25 eller DVCPROHD "

Ja, det var precis det jag var ute efter. Tabell med alla standardformat...

DV25, HDV, SD uncompressed, HD uncompressed.

jadu, HDV bla finns ju i lite olika bitrate beroende på om du menar 720p eller 1080i.

Det enda som är logiskt är att ta reda på formatets bitrate och ta det ggr klippets längd. Det är det som gäller i ALLA lägen.

/KN

Postad
jadu, HDV bla finns ju i lite olika bitrate beroende på om du menar 720p eller 1080i.

Det enda som är logiskt är att ta reda på formatets bitrate och ta det ggr klippets längd. Det är det som gäller i ALLA lägen.

/KN

Lysande! tack"

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...