Admir Postad 19 mars 2010 Postad 19 mars 2010 Hej! Har beställt en 35mm adapter. Medan den var på väg så passade jag på att sätta på lite olika stepringar, så jag satte på en 82-72mm och sedan 72mm till 55. Sedan tittar jag på LCD skärmen och ser detta: http://img299.imageshack.us/img299/1072/49375509.jpg Man ser ringen på vänster sida, vilket betyder alltså att CCD plattorna i kameran inte ligger rakt utan är felplacerade. Har någon annan med HVX200 eller annan kamera varit med om detta eller liknande som vet om det påverkar 35mm adapterns fokusmöjligheter? Tydligen ska detta vara ett vanligt problem som man oftast får acceptera. Tanken slog mig att HVX200 är så otroligt populär att använda med 35mm adaptrar så flera borde ju ha börjat klaga till Panasonic? Är jäkligt orolig att saker inte kommer fungera som dom borde pga detta slarv från Panasonics sida 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 20 mars 2010 Postad 20 mars 2010 Har inte testat min brevis35 från cinevate på HVX200 ännu, men jag kan ju återkomma med ett test imorgon! 0 Citera
Octavianus Postad 20 mars 2010 Postad 20 mars 2010 Det är i sin ordning. Om du kollar in på tex cinevates hemsida, tar han upp problematiken, och visar i en video hur man justerar iaf en brevis efter en kamera med inte helt centrerad ccd. 0 Citera
Admir Postad 20 mars 2010 Författare Postad 20 mars 2010 Tusen tack för svaren! Detta är en Redrock m2. Just denna kameran har använts med adaptrar av förra ägaren och det verkar (och ser ut) att ha funkat utmärkt. Jag är bara orolig att jag inte kommer får "edge to edge" skärpa pga. felriktningen av CCDn.. Tror detta är ett vanligt fel men som få upptäcker pga. att dom aldrig sätter något framför så att man ser och gämför. Ska kolla hur dom löser för en Brevis, vettetusan om det funkar för en Redrock dock =s 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.