glenk Postad 6 mars 2010 Postad 6 mars 2010 Hej. Jag har en dvd med gamla överförda super 8 filmer. Dessa skulle jag vilja få över till avi filer, så att jag kan få in dom i Premiere för att sedan kunna redigera. Eller går det med andra filer som Premiere Cs3 kan läsa? tacksam för svar Glenk 0 Citera
StenR Postad 6 mars 2010 Postad 6 mars 2010 Ladda ner mpeg streamclip eller handbrake som båda kan konvertera dvd:er till andra format som är lättare att redigera. 0 Citera
Peus Postad 7 mars 2010 Postad 7 mars 2010 Det funkar oftast att bara dra över .vob filerna från DVDn till hårddiskan och sedan döpa om dem till .mpg . Där efter brukar det gå lätt att importera dem in i Premiere. Dock skulle jag rekommendera att du på något sätt försöker undvika DVD formatet om du kan få tag i materialet på annat sätt. Hur som helst, lycka till. M.v.h. /Pontus w 0 Citera
glenk Postad 9 mars 2010 Författare Postad 9 mars 2010 Ok. Tack för tipsen. Då har jag lite att pyssla med... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.