Punx Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Finns det något smart sätt att dela upp en film. Tex, man börjar med att göra ett intro, sparar det sedan börjar man med en ny helt tom timeline å gör nästa del, och i slutändan så sätter man ihop allt å vips så har man filmen. Någon som har något bra knep så det inte blir så rörigt då man klipper? Jag kör i premiere pro föresten. 0 Quote
jbergman Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Om du använder Premiere Pro så är det ju bara att använda skilda timelines för olika delar av filmen. Exempelvis kan ju varje scen vara en egen timeline, men det beror förstås på vad det är för typ av film du gör. Eller har jag missat nåt i din fråga? /Jakob 0 Quote
Punx Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 det är ju ett alternativ det helt klart, det vore dock sönt å kunna börja med helt tomma timelines när man börjar på en ny del. Det är inget avancerat jag klipper, snowboardfilm men det blir rätt mycket klipp så jag ska försöka hålla det så icke rörigt som möjligt. :) 0 Quote
jbergman Posted December 8, 2004 Posted December 8, 2004 Jo, men du kan ju göra precis det du vill i Premiere Pro genom att öppna en ny timeline (new sequence) när du vill göra en ny del av filmen. Sedan slänger du ihop de olika delarna i en övergripande timeline/sequence. /Jakob 0 Quote
Recommended Posts