DanneMan Postad 28 januari 2010 Postad 28 januari 2010 har nu försökt komprimera til flv från qt fil 1440 × 1080 men får kostant svart linjer på sidorna när jag spelar upp med adobe media player spelar ingen roll vilket format jag väljer.. men nu testade jag att spela upp den med Qt player och då var det rätt format.. detta känns inte riktigt rätt! Filen skall läggas upp på en flashsida.. 0 Citera
JRvideo Postad 29 januari 2010 Postad 29 januari 2010 har nu försökt komprimera til flv från qt fil 1440 × 1080 men får kostant svart linjer på sidorna när jag spelar upp med adobe media player spelar ingen roll vilket format jag väljer.. men nu testade jag att spela upp den med Qt player och då var det rätt format.. detta känns inte riktigt rätt! Filen skall läggas upp på en flashsida.. Nu får jag säkert smäll på fingret av Max eller rogge men.... 1440 x 1080 är anamorphic pixels tror jag, flv filen du exporterar till är säkert square pixels. När du gör om qt filen till flv, hur gör du då? vilket program? Om du använder ett konverteringsprogram så ställ in så att flv filen blir 1280 x 1080. Då torooor jag det blir square pixels. och då borde propportionerna. qt player kan ibland luras lite med "flaggan" dvs den kan ibland spela upp vissa kodec och format så de ser rätt ut fast de som sagt har fel proportioner. Jag är inte 100% på det jag säger nu men det var i alla fall något. Förresten när du spelar upp den felaktiga flv filen? Vilken fönsterstorlek har den då? alltsp har du exportrat den som en 1440 x 1080 flv? 0 Citera
DanneMan Postad 29 januari 2010 Författare Postad 29 januari 2010 jag gjorde qt filen med finalcut. pro sen till Adobe mediamaker. ligger nog nått idet du säger med storleken där. . jag exporterar filen ca:600X370! har även testat att dra ner bara bredden funkar inte ändå. 0 Citera
JRvideo Postad 30 januari 2010 Postad 30 januari 2010 jag gjorde qt filen med finalcut. pro sen till Adobe mediamaker. ligger nog nått idet du säger med storleken där. . jag exporterar filen ca:600X370! har även testat att dra ner bara bredden funkar inte ändå. Vilket slutmedia vill du nå? ???? x???? fomat e.t.c 0 Citera
ronnylov Postad 2 februari 2010 Postad 2 februari 2010 1440x1080 är troligtvis anamorfisk 16:9. Du ska alltså göra det bredare, inte smalare. Vill du ha kvadratiska pixlar (vilket man nog vill om man gör det till flv) så använd en upplösning med bredd/höjd-förhållandet 16:9. Testa med 640x360. Glöm inte deinterlace först innan du skalar ner det om originalfilen var interlace-format. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.