Strawhat Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Tja! Har gjort världens misstag. Jag glömde sätta på micen när vi spelade in, finns det någon chans att kamerans inbyggda mic fångat upp det?:( Tack på förhand! Ha det gött! 0 Citera
beta75 Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Om micen var inkopplad i mic-ingången så är det troligt att kameran endast spelat in via den, och där var det ju tyst... Så nej. Lider med dig. Verkligen. /KN 0 Citera
Strawhat Postad 23 januari 2010 Författare Postad 23 januari 2010 Ahh ok!:( Antar att man lät sig en fet läxa nu då. 0 Citera
beta75 Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Ja, Livets hårda skola. Du kanske kan speaka om i efterhand? /KN 0 Citera
Luzer Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Att alltid köra med Lurar är väl ett hett tips också, då blir man inte lika överaskad vid klippningen heller :) 0 Citera
Hummel Postad 24 januari 2010 Postad 24 januari 2010 Tja! Har gjort världens misstag. Jag glömde sätta på micen när vi spelade in, finns det någon chans att kamerans inbyggda mic fångat upp det?:( Tack på förhand! Ha det gött! Har du kollat om det finns ljud på klippet? 0 Citera
Strawhat Postad 24 januari 2010 Författare Postad 24 januari 2010 Ja, jag har kollat på filmen i kamerans LCD skärm. 0 Citera
Film smurfen Postad 24 januari 2010 Postad 24 januari 2010 Har du kollat om det finns ljud på klippet? Brukar inte fånga upp så mkt ljud ifall micen vart avstängd så troligen nej. Som tidigare nämnt så är hörlurar väldigt praktiska för på inspelningsplatsen tänker man inte alltid på att micen ska va på och av vid vissa tillfällen, så fokuserar du på ngt helt annat, så spelar du in, så upptäcker du vid redigeringen sen att klippen saknar ljud. Ingen kul upptäckt. :O Du kan lösa det som tidigare nämnt att du spelar in ljudet nu efteråt, är nog den enklaste lösningen :) 0 Citera
Munthe Postad 26 januari 2010 Postad 26 januari 2010 Jag hade en praktikant en gång som missade att spela in ljud trots hörlurar. Han hörde ingen skillnad på det som spillde in genom lurarna och lurnas egna ljud. Mänskliga faktorn... 0 Citera
Raw Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 Jag hade en praktikant en gång som missade att spela in ljud trots hörlurar. Han hörde ingen skillnad på det som spillde in genom lurarna och lurnas egna ljud. Mänskliga faktorn... ...därför kör man med småhörlurar och hörselskydd över :D 0 Citera
Munthe Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 Eller med nån som hör skillnad på verkligheten och 48kHz genom ett par hörlurar. 0 Citera
Luzer Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 Jag hade en praktikant en gång som missade att spela in ljud trots hörlurar. Han hörde ingen skillnad på det som spillde in genom lurarna och lurnas egna ljud. Mänskliga faktorn... Ha ha ja det var ju faktiskt ganska bra gjort =) Du har inte haft några fler praktikanter sen dess eller ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 27 januari 2010 Postad 27 januari 2010 ...därför kör man med småhörlurar och hörselskydd över :D No you don't. Småluringar har för dålig kvalitet för att kunna jobba med, däremot måste man vara noga med att lurarna man använder är ordentligt slutna...& att man verkligen hör vad som händer ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.