Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska snart köpa en 35mm adapter, och måste då ha en monitor till min HV20.

Men frågan är vad man ska ha, har tittat lite på denna http://www.sdlsystem.se/shop/product_info.php?cPath=24_81&products_id=144

Tror ni den blir bra? Det som inte framgår är om den har HDMI eller inte, står inget på den sidan men tittar man här http://www.coollcd.com/619aht-7-inch-tftlcd-touchscreen-vga-monitor-hdmi-new_p633.html så verkar den ju ha det, om det nu är samma förstås.

Vad har ni för andra rekomendationer?

Ngn bra lösning på att bygga ett batteri till, eller helst köpa fördigt.

Postad

Den första har VGA och den senare HDMI.

Kolla trådar i ämnet på hv20.com

Det finns högupplösta paneler att köpa. Annars kan du lika gärna köra men komposite (gul rca) och en billig skärm.

/KN

Postad
Den första har VGA och den senare HDMI.

Kolla trådar i ämnet på hv20.com

Det finns högupplösta paneler att köpa. Annars kan du lika gärna köra men komposite (gul rca) och en billig skärm.

/KN

Jag vill helst köpa från en svensk sida. Därför frågar jag här på voodoofilm. Men den jag länkade till, som inte hade HDMI, om man kör den via AV osv, kommer det blir tillräckligt bra bild för att jag ska bli nöjd, eller kommer jag vilja ha mer?

Postad
Jag vill helst köpa från en svensk sida. Därför frågar jag här på voodoofilm. Men den jag länkade till, som inte hade HDMI, om man kör den via AV osv, kommer det blir tillräckligt bra bild för att jag ska bli nöjd, eller kommer jag vilja ha mer?

hv20.com är ett forum för användare av hv20/30/40 och det är väldigt många som sitter i samma situation som du. Där kommer du få svar på alla dina frågor om monitor till din kamera om adapter.

Vart du sen köper den han inget med saken att göra.

/KN

Postad

Se till att välja en monitor med så hög upplösning som din plånbok klarar av och gärna med HDMI-ingång. Antar att du vill använda din monitor för att bla ställa skärpa och väljer du att använda 35mm adapter blir det ännu viktigare att ha hög upplösning.

Jag anser att dina förslag har för låg upplösning för att fungera.

Postad

Den senare är ett ganska bra val enligt många på forum för de som arbetar med 5D och 7D. Helt klart ett av de bästa budgetalternativen.

Dock finns samma modell utan touchscreen, vilket du bör välja. Touchscreen-lagret försämrar sikten något och du har ingen nytta av den för det här användningsområdet.

I sammanhanget skulle jag själv inte tveka att köpa den från nätet jämfört med här i Sverige.

Postad
Den senare är ett ganska bra val enligt många på forum för de som arbetar med 5D och 7D. Helt klart ett av de bästa budgetalternativen.

Dock finns samma modell utan touchscreen, vilket du bör välja. Touchscreen-lagret försämrar sikten något och du har ingen nytta av den för det här användningsområdet.

I sammanhanget skulle jag själv inte tveka att köpa den från nätet jämfört med här i Sverige.

Det är lite så som du tänker som jag tänker. Men frågan är var ska jag köpa den, en bra pålitlig affär som man kan köpa från, som man kan skicka tillbaka den till lätt om den kronglar osv. Några tips ngn?

Postad

jo fast hittar inte så mkt om dem. Har googlat och se vad folk tycker, men hittar inget. Sen hittar man ju ingen info om själva företaget på hemsidan eller så, inte ens i vilket land de är belägna. Så därför blir man ju lite misstänksam.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...