Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå!

Jag har precis skaffat Adobe Encore och testade att slänga ihop en test-DVD. Jag har dock ett problem. På DVDn la jag på min senaste film, men av någon anledning så visas varje text i förtexterna under enbart en frame. I filmfilen fungerar de korrekt, men när jag lägger in klippet i Encore så blir det konstigt. Detsamma gäller alla tillfällen då jag i Adobe Premiere använt mig av stillastående titelobjekt, men ingen annastans. Kan någon vara snäll att hjälpa mig?

Tack på förhand

/Jacob

• 1 year later...
Posted

[citat=Bock-as]I filmfilen fungerar de korrekt, men när jag lägger in klippet i Encore så blir det konstigt. Detsamma gäller alla tillfällen då jag i Adobe Premiere använt mig av stillastående titelobjekt, men ingen annastans. Kan någon vara snäll att hjälpa mig?[/citat]

Vilken version av Premiere använder du, Premiere 6.x eller Premiere Pro?

Om det är Premiere Pro, öppna ditt Project och gå till Project > Project Settings > Video Rendering och se till att bocka av alternativet Optimize Stills.

Rendera sedan ut filmen ifrån Premiere Pro igen och importera den i Encore DVD och bränn DVD'n.

Jag bockar alltid av den, så jag är inte säker på att det här löser ditt problem. Däremot vet jag att just Optimize Stills ställer till det just när man använder stillbilder i Premiere Pro.