Jasto Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 Hejsan! Det handlar om Capture, alltså när ni tar in filmen i datorn. Tar ni in hela filmen i datorn med en gång, eller sitter ni och tittar igenom hela filmen och sedan tar in det ni verkligen vill ha in i datorn (Batch Capture). Jag undrar hur ni gör och varför gör ni som ni gör! Kommentera gärna för och nackdelar om dessa två metoder, det kanske finns fler sätt? /Jasto 0 Quote
walfridson Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 Bättre program klarar av att känna av var alla scener ligger, allstå var och när man har tryck in rec-knappen. Så varje 'scen' blir en egen fil. Beror mycket på vad som har filmats. Är det en timmes material och man ska ha nån minut är det ju lika bra att se igenom det o välja sedan vad som ska dras in. 0 Quote
pcmabe Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 hej! Jag låter ofta autodetektering av klipp vara påslagen. Så blir det automatiskt minder filer. Personligen tycker jag det är bättre att arbeta med en fil per scen. Det blir enklare och tydligare än att ha massor av klipp i en enda stor fil på ex 40 minuter. 0 Quote
Ronnie Posted December 5, 2004 Posted December 5, 2004 Gör som herrarna här ovan också gör. Blir mest lättarbetat på det sättet. 0 Quote
Recommended Posts