Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare!

Skulle uppskatta om någon vänlig själ skulle kunna upplysa mig om hur man får fram den här skak-effekten (lr liknande) som visas 0:19 in på den här filmen

De program jag har tillgång till är Vegas 9 pro och AE

Tack på förhand

Posted

Jag är inte riktigt ute efter att få det att se ut som en jordbävning lr liknande, när hela bilden typ skakar. Utan jag är mer ute efter typ som vibrationer i bilden, som jag visade i min länk ungefär...

Ingen som kan hjälpa mig??

Posted

Eehh... tittade du ens på länken? En kombo av Videocopilots preset (som är en "skaka-bilden-effekt-preset") med lite motionblur, inblandning av flera lagerkopior och möjligen levels/fast blur kan ge exakt den effekten...

//Max

Jag är inte riktigt ute efter att få det att se ut som en jordbävning lr liknande, när hela bilden typ skakar. Utan jag är mer ute efter typ som vibrationer i bilden, som jag visade i min länk ungefär...

Ingen som kan hjälpa mig??

Posted
Eehh... tittade du ens på länken? En kombo av Videocopilots preset (som är en "skaka-bilden-effekt-preset") med lite motionblur, inblandning av flera lagerkopior och möjligen levels/fast blur kan ge exakt den effekten...

//Max

Haha internet-forum i ett nötskal.. svaret ges men man orkar inte läsa det ;)