MoNarK Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Tjenare! Skulle uppskatta om någon vänlig själ skulle kunna upplysa mig om hur man får fram den här skak-effekten (lr liknande) som visas 0:19 in på den här filmen De program jag har tillgång till är Vegas 9 pro och AE Tack på förhand 0 Quote
Mega99 Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 Skaka kameran och snabbspola. .... Eller sök i hjälpfilen till AE :P 0 Quote
Pehrbau Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Ett mycket användbart program är Mercalli Version 1:0. Det kan stabilisera skakiga clips med ett förvånansvärt gott resultat. Medföljande Vitascene kan skaka clips. Programmet finns för HD och SD och kan laddas ned för test. Det finns som stand-alone och följer med som plugin till en del redigeringsprogram bl a Edius 5. http://www.prodad.de/gb/mercalli_std_details.html#VideoShaker 0 Quote
Max_H Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 http://videocopilot.net/tutorials/earthquake_with_32bpc/ //Max 0 Quote
MoNarK Posted January 18, 2010 Author Posted January 18, 2010 Jag är inte riktigt ute efter att få det att se ut som en jordbävning lr liknande, när hela bilden typ skakar. Utan jag är mer ute efter typ som vibrationer i bilden, som jag visade i min länk ungefär... Ingen som kan hjälpa mig?? 0 Quote
Max_H Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Eehh... tittade du ens på länken? En kombo av Videocopilots preset (som är en "skaka-bilden-effekt-preset") med lite motionblur, inblandning av flera lagerkopior och möjligen levels/fast blur kan ge exakt den effekten... //Max Jag är inte riktigt ute efter att få det att se ut som en jordbävning lr liknande, när hela bilden typ skakar. Utan jag är mer ute efter typ som vibrationer i bilden, som jag visade i min länk ungefär... Ingen som kan hjälpa mig?? 0 Quote
ChrisSFP Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Eehh... tittade du ens på länken? En kombo av Videocopilots preset (som är en "skaka-bilden-effekt-preset") med lite motionblur, inblandning av flera lagerkopior och möjligen levels/fast blur kan ge exakt den effekten... //Max Haha internet-forum i ett nötskal.. svaret ges men man orkar inte läsa det ;) 0 Quote
Recommended Posts