Gå till innehåll

Beachtek


amazon

Recommended Posts

Jag har köpt massor på Tradera, som är den Svenska grenen av EBay, en av mina bröder har köpt en hel del via EBay (amerikanska, tror jag), och vi har aldrig fått problem...hittills.

Det är lätt att bli blåst, men om du enbart handlar via säljare med gott om goda vitsord & (helst) inga (obestridda) missnöjesmarkeringar, så är risken minimal.

 

Vad gäller Beachtek, så har jag blivit avrådd från dom med rekommendation att JuiceLink ska vara mycket bättre.

Har ingen som helst nytta av någondera, så inte testat hur stor skillnad det verkligen är, men håller med om att JuiceLink's data ser mycket bättre ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte min Beachtek på Blocket, en fotograf som sålde den lätt begagnad. Jag hade sett Juicelink-videon på webben där de själva demonstrerar hur mycket bättre än Beachtek de är och tänkte köpa en (de är billigare än Beachtek med). Men det var problem att köpa en ny från USA eftersom de inte följer EU:s regler om blyfri tillverkning (RoHS). De vägrade iaf att acceptera min beställning från en svensk IP-adress och de hade därför ingen europeisk distributör heller. Men det kan ju ha ändrats nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

När det gäller ebay så måste du ju inte köpa från usa, det finns ebay i england (http://www.ebay.co.uk/) och tyskland (http://www.ebay.de/) också. Fördelen att handla därifrån är att du slipper tull (är det väl?) då vi alla är med i EU. Sen går det ju fortare också.

Jag har handlat ganska mycket från ebay i england och det har alltid fungerat bra. Men som Christian skriver så ha lite koll på deras tidigare affärer.

Paypal är nästan ett måste dock då 99% av alla betalningar via ebay sköts via paypal, met det är otroligt smidigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

När det gäller ebay så måste du ju inte köpa från usa, det finns ebay i england (http://www.ebay.co.uk/) och tyskland (http://www.ebay.de/) också. Fördelen att handla därifrån är att du slipper tull (är det väl?) då vi alla är med i EU. Sen går det ju fortare också.

Jag har handlat ganska mycket från ebay i england och det har alltid fungerat bra. Men som Christian skriver så ha lite koll på deras tidigare affärer.

Paypal är nästan ett måste dock då 99% av alla betalningar via ebay sköts via paypal, met det är otroligt smidigt.

 

ebayär ju inte det företag som man handlar av, och de som säljer prylar kan ju komma från vilket land som helst. jag har handlat via ebay hos firmor i Sydkorea och Indien.

Länk till kommentar
Share on other sites

ebayär ju inte det företag som man handlar av, och de som säljer prylar kan ju komma från vilket land som helst. jag har handlat via ebay hos firmor i Sydkorea och Indien.

Ja jo jo det har du ju iofs rätt i :) Man får dubbelkolla var prylarna skickas/säljs ifrån. Men generellt sett så säljs det ju mer prylar från europa på ebay i england än den amerikanska ebay ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

själv har jag en beachtech och är rätt nöjd med den, men blir lite undrande om den där juicelink som ni nämner, vad är det för pryl, ngn länk som man kan läsa lite vore nice. Google ger inte mkt mer än en jädra massa juice.

 

Det kan ju bero på att produkten heter juicedLink med ett d ;-)

 

Här är en länk till videon som jämför med Beachtek:

http://www.juicedlink.com/index_files/CX_camcorder_XLR_microphone_adapter_audio_mixers_Beachtek_demo_comparison.htm

Länk till kommentar
Share on other sites

kan hålla med om att beachtechen är ganska brusig. Lite för brusig faktiskt, dock beror väll en del på 3.5mm pluggen osv.

 

Men om juicedlink är mindre brusig är ju svårt att säga på den där videon, det där kan ju vara manupulerat, eller iaf förskönat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Han som rekommenderade den för mig nämnde aldrig nåt om brus, enligt honom hade den mycket renare ljud med mindre disharmonisk distorsion, snyggare topp & tajtare botten.

...sen kan jag iof inte gå i godo för det själv. Inte sett burken, men han är verkligen inte den enda som sagt liknande saker, så jag får goda vibbar av burken :-)

 

Brus kommer inte från kontakterna, det har helt & hållet med inkråmet att göra. Skulle gärna säga att billigare komponenter har mer brus...men Line Audio CM3 kontra Neumann U-87 gör ett sånt argument VÄLDIGT svårt ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

kan hålla med om att beachtechen är ganska brusig. Lite för brusig faktiskt, dock beror väll en del på 3.5mm pluggen osv.

 

Men om juicedlink är mindre brusig är ju svårt att säga på den där videon, det där kan ju vara manupulerat, eller iaf förskönat.

 

Beachtek utan preamp gör att kameran får gaina ganska mycket. Väljer man en Juicelink med förstärkare så kan man hålla mer det på kameran och i t.ex. HV20/30 fall är det nödvändigt för att slippa bruset.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag har en Juicedlink CX231 som jag köpte direkt från deras site och betalade via paypal.

Fördelen med CX231 är att den har phantommatning.

 

Den har väldigt lite brus och funkar som den ska. Man monterade den under kamerna eller om man har räls någnstans under bottenplattan. Har precis beställt deras AGC borttagare så att man kan spela in direkt i t.ex en Canon 7D. Då får man dessutom hörlursutång och en nivåmätare.

 

Vad gäller ebay så är jag uppe i över 140 köp utan att ha blivit blåst. Har fått tillbaka pengarna någon gång men allt annat har levererats till slut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...