Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ebenezer Scrooge är en sur och grinig gubbe. Han gillar inte julen, faktum är att om han fick säga sin mening, skulle varenda en som springer runt och ropar god jul och ha sig begravas, med julskinka i munnen och prinskorv på allehanda privata platser han inte ens vill nämna.

Se Scary Pairs tolkning av den klassiska julsagan, som gett sina ursäkter till Charles Dickens.

Del 1:

http://www.youtube.com/user/TvaKorparProductions#p/a/u/0/K-uimbiKHSs

Del 2:

http://www.youtube.com/user/TvaKorparProductions#p/a/u/1/_CqDuqGq-wM

http://img248.imagevenue.com/loc175/th_33631_Asg_coolish_122_175lo.jpghttp://img231.imagevenue.com/loc106/th_33632_en_till_122_106lo.jpghttp://img111.imagevenue.com/loc533/th_33633_hhhh_122_533lo.jpg

Postad

det jag reflekterar över först är varför du använder flera bildformat. är det nån tanke bakom det? kvaliteten på fotot är inte speciellt bra nån gång under filmen. inte klippning heller.

på + sidan ligger text eftersom ljudet är ojämnt och dåligt under stora delar. (de jag såg).

även att det lagts ner lite tid på kläder och smink är ju bra. men tyvärr väger det inte upp

Postad
det jag reflekterar över först är varför du använder flera bildformat. är det nån tanke bakom det? kvaliteten på fotot är inte speciellt bra nån gång under filmen. inte klippning heller.

på + sidan ligger text eftersom ljudet är ojämnt och dåligt under stora delar. (de jag såg).

även att det lagts ner lite tid på kläder och smink är ju bra. men tyvärr väger det inte upp

Håller med.

Postad

Först och främst,tack för att du tog dig tid att kommentera filmen,konstruktiv kritik är ju något man lär sig av. Hur mycket av filmen såg du? Så jag vet lite mer exakt vilka delar du refererar till? Att formaten är olika beror nog på att två olika kameror används, men jag har försökt att få det att inte vara allt för jobbigt att se på. Ljudet är som du säger, kanske lite tveksamt ibland, men eftersom ingen mic fanns att tillgå med vår budget fick det duga, med texter som stöd. Vad är största felet på Fotot under filmen? Tekniken eller bildkvalitén och diverse inställningar i sig? För bildkvalitén beror mycket på att en ganska gammal kamera användes, eftersom jag inte hade tid eller pengar att för tillfället skaffa en ny, tekniken i sig, och dess kvalité beror nog på att en mycket oerfaren filmfotograf hade huvudansvaret, då de andra under inspelningen agerade skådespelare. Tack så mycket för kommentaren iallafall, och förresten? Såg du torgscenen på del två? Det vore väldigt kul med lite kritik på den då det är den tveklöst mest tekniskt skickligt uttförda scenen, mycket för att mer än en fotograf hjälpte till med filmandet :)

Postad
Att formaten är olika beror nog på att två olika kameror används

Skyll inte på kameran :)

För bildkvalitén beror mycket på att en ganska gammal kamera användes

dess kvalité beror nog på att en mycket oerfaren filmfotograf hade huvudansvaret

Det var bättre :)

Att skylla på utrustningen hjälper inte, för att vi vet alla att det går att arbeta sig runt de svårigheter man stöter på om man bara har orken och viljan. Har ni ingen bra mic - Dubba ljudet efteråt. Använder ni er av två olika kameror - Se till att lära er hur man konverterar till olika format. Kom ihåg att planera noga, läsa på, och inte nöja er med "Okej" bara för att det sparar er en dag eller två. Lycka till i fortsättningen :)

Postad

ungefär vad mega99 säger, även om det inte är hd går det att få bättre kvalitet än det där, med egen erfarenhet. ni skulle ha tänkt mer på belysning och att använt en extern mikrofon. ni kan ju tänka själva att ljudkvaliteten är viktig om ni har mycket dialog med. text i all ära, men det blir lite jobbigt ändå. men fortsätt göra film, det är så det blir bättre och bättre! :)

Postad

Det var bättre :)

Att skylla på utrustningen hjälper inte, för att vi vet alla att det går att arbeta sig runt de svårigheter man stöter på om man bara har orken och viljan. Har ni ingen bra mic - Dubba ljudet efteråt. Använder ni er av två olika kameror - Se till att lära er hur man konverterar till olika format. Kom ihåg att planera noga, läsa på, och inte nöja er med "Okej" bara för att det sparar er en dag eller två. Lycka till i fortsättningen :)

Tack för svaret :) Jo,visst kan man arbeta sig runt det, men ville förklara våra förutsättningar. Planeringen kom vi faktist ihåg, tro det eller ej, vi gjorde vårat bästa, men tyvärr hade vi en strikt deadline 23:e December, och snön kom

väldigt sent i år, så fick panikplanera för att hinna att spela in alla scener vi skulle spela in det vi skulle och klippa det. Dubbning tog alldeles för lång tid för att vi skulle ha någon möjlighet att hinna, och det ser heller aldrig lika bra ut. Vi dubbade en liten del i filmen, men det hade att göra med att vi ville ha en vuxnare,basigare röst till den rollen en skådespelaren hade. :) men tack för kritiken :)

Postad
ungefär vad mega99 säger, även om det inte är hd går det att få bättre kvalitet än det där, med egen erfarenhet. ni skulle ha tänkt mer på belysning och att använt en extern mikrofon. ni kan ju tänka själva att ljudkvaliteten är viktig om ni har mycket dialog med. text i all ära, men det blir lite jobbigt ändå. men fortsätt göra film, det är så det blir bättre och bättre! :)

Jo visst går det att få bättre kvalitet, men komprimeringen till Youtube gjorde sitt också,en extern mic ska jag införskaffa, men hade inte råd pga. Övriga konstnader med filmen, kläder, rekvisita osv. Belysningen är genomtänkt i viss mån, men på vissa ställen gick det bara inte. Tack för svaret :)

Postad
Beror helt på vem som gör det. Fast i ert fall stämmer det nog som du säger =/

Kolla på Harry Potter-dubbningarna och försök säga att det ser bra ut, eller Hannah Montana, diverse Hongkong-action-rullar...alltid stört mig på dubbningar...

Postad
Kolla på Harry Potter-dubbningarna och försök säga att det ser bra ut, eller Hannah Montana, diverse Hongkong-action-rullar...alltid stört mig på dubbningar...

Men lilla du, det är en sak att dubba till ett annat språk, och att dubba om ljud. Sagan om Ringen dubbades ju nästan helt, på grund av bland annat ljud från flygplan som flög över inspelningsplatsen.

Postad
Men lilla du, det är en sak att dubba till ett annat språk, och att dubba om ljud. Sagan om Ringen dubbades ju nästan helt, på grund av bland annat ljud från flygplan som flög över inspelningsplatsen.

Jo men det är isåfall en tredje att dubba på samma språk med annan skådespelare, som i vårat fall ;) iallafall trevligt att du är så engagerad i vårat lilla projekt :P

Postad
Jo men det är isåfall en tredje att dubba på samma språk med annan skådespelare, som i vårat fall ;) iallafall trevligt att du är så engagerad i vårat lilla projekt :P

Men dubba med samma skådespelare då? Allt är ju bättre än kasst ljud.

Postad
Men dubba med samma skådespelare då? Allt är ju bättre än kasst ljud.

Jo förstod att det var så du menade, men i vårat fall skulle vi ju dubba för att få annan röst, men vill man dubba för ljudets skull är ju samma skådespelare det självklara valet ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...