Hebron Postad 21 december 2009 Postad 21 december 2009 Jag och två till har nyligen varit och filmat ett band som spelat sitt sista gig och ska nu sätta igång och multiklippa spelningen. Tråkigt nog så råkade en trycka av sin kamera en eller två gånger och jag funderar om det finns något smidigt sätt att re-synca klippen med varandra så att inte ett av klippen ligger 1-2 sekunder före de andra. 0 Citera
Max_H Postad 21 december 2009 Postad 21 december 2009 Vilket program? I PPro, som jobbar med nestade timelines, är det enkelt. Bara att flytta klippet tills det ligger i synk (gå på ljudet). I FCP och Avid är det lite trassligare, tror (men är inte säker) det är enklast att synka upp den "felaktiga" kameran och exportera den som ett nytt klipp med "svartruta" där kameran varit avstängd. //Max 0 Citera
Hebron Postad 21 december 2009 Författare Postad 21 december 2009 Det är i FCP men jag löste problemet nu så det är lugna pucken :) tack ändå 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.