Gå till innehåll

Sony Vegas vs dom andra...


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Det är nog ingen dum ide det där med testversioner. Bara det att jag är så himla seg och trög när det kommer till teknik. Och speciellt då sånt här! Man får väl ha dom en månad bara? Räcker säkert för dom flesta..dock inte för mig har jag en känsla av!!!

Men testa kan man ju alltid göra. Då får man ju i alla fall en uppfattning om vad som komma skall..!!

Gillade Elements 2,0 men det tog mig evigheter att bli någerlunda van vid det. Så frågan är om man skall satsa på den senaste Elements 8 eller våga släppa taget!

 

Många säger ju att Vegas är mycket mer proffsigt och stabilare och mer pålitligt.

Dock krachade aldrig Elements för mig så som Pinnacle gjorde innan. Det var rena katastrofen. Men nu har jag hört gott om den senaste versionen av Pinnacle Studio. Dom har kanske lärt sig till slut!

 

Det löser väl sig av sig till slut har jag en känsla av!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag rek starkt Vegas.

Beroende vad du vill lägga ut så kanske Vegas Movie Studio Platinum 9.0 är ett bra alternativ. Då får du bland annat ett bra videoredigeringsprogram, ett bra ljudprogram och ett progam för att skapa en bra DVD med menyer och det.

 

Det finns även Pro versionen men det är ytterst lite man saknar i Studio versionen (kanske maskering som jag saknar, det går i studio men är lite mer trixande)

 

Pinnacle har jag testat men känns mer som en leksak med massa lullull.

 

Premiere Elements testade jag med för jag jobbat en del med fullversionen men var besviken. Begränsade saker, dåligt upplagt och man kände sig lite vilsen.

 

Testa trial och se vad du tycker men för mig rek jag vegas Studio eller Pro

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har suttit med Vegas Pro 8 nu sen juli 2007.

 

jag kan säga er att jag ytterst sällan behöver gå in i after effects nu för tiden.

 

dock har jag redigerat sen jag var 12 så jag är liksom mönster klippare. med andra ord, det är SKITSVÅRT att lära sig. tog mig över ett år att bli vass på det., men nu är mina produktioner mycket mer lätta att hantera, slowmotionen är fantastiskt len och mask generatorn är också inte att leka med, då man nästan jobbar som i after effects.

 

det är liksom allt i ett.

 

stort minus dock för begränsad ljudredigeringsmöjlighet, men det får man ju köpa till om man har råd / lust.

 

god jul

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Tack så mycket för era svar. Skall ta och kolla närmare på Vegas Studio. Fick det varmt rekommenderat av en annan person med.

Det står helt klart mellan Vegas och Elements. Det som talar för Elements är ju priset 1500:-

inkl Photoshop är ju svårslaget. Jag vet inte riktigt vad Vegas går på.

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Man får väl ha dom en månad bara? Räcker säkert för dom flesta..dock inte för mig har jag en känsla av!!!

Men testa kan man ju alltid göra. Då får man ju i alla fall en uppfattning om vad som komma skall..!!

Ja, testversioner räcker i 30 dagar. Man brukar ofta få en ganska bra känsla hur programmen känns väldigt fort, så även om man inte är superteknisk så kan man ändå känna in programmet, känna om det känns rätt helt enkelt. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej på er!

 

Hur står sig Sony Vegas i jämförelse med Ex Premiere Elements 8 och Pinnacle Studio 13.

 

Jag undrar över: Enkelhet (att lära sig) pålitlighet, funktioner, pris, ja ni förstår nog!

 

Vänligen

Anders

 

Jag redigerar allt HDV med Vegas, men fortfarande har jag vissa DV-projekt kvar i Premiere-världen.

Pris/prestanda/funktionalitet gör att jag anser Vegas vinner med hästlängder.

Enkelhet: ja, de skiljer ju i funktion, men börjar man från börjar är det nog inget svårare att lära sig det ena än det andra.

Pålitlighet: Premiere är lika kraschsäkert som Encore, det kraschar garanterat regelbundet. Vegas är avsevärt mera stabilt.

Funktioner: Det enda jag saknar är att Vegas inte tar eps-filer av illustrationer direkt och att det inte finns en lika smart gummisnodd för ljud som Premiere har.

 

Pris: Vegas köper man ju med Architect som verkar vara ett bra DVD/BR-program, men jag har inte släppt Encore helt än.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...