mzreklam Postad 7 december 2009 Postad 7 december 2009 Jag funderar på att sätta till en lcdTV som monitor till min macpro för att kunna se resultatet lite större som referens, behöver jag ett captkort mellan eller funkar det lika bra med dviuttagen från Macpron. Jag vill alltså kunna se när jag redigerar i FC på monitorn. Kan nån förklara vad som är bäst i detta fall. 0 Citera
Team_fagott Postad 7 december 2009 Postad 7 december 2009 Jag vill minnas att när jag köre en macpro setup hade jag kameran i firewire, körde ut från redigeringen i realtid och från kameran till videomonitorn. Finns kanske smartare lösnigar nu förtiden 0 Citera
mzreklam Postad 7 december 2009 Författare Postad 7 december 2009 Jag vill minnas att när jag köre en macpro setup hade jag kameran i firewire, körde ut från redigeringen i realtid och från kameran till videomonitorn. Finns kanske smartare lösnigar nu förtiden Jag vill kunna köra ut det direkt från MacPro till TV-monitor med högsta kvalitet ej via kameran, vilket är bäst 0 Citera
j3n5 Postad 9 december 2009 Postad 9 december 2009 Det funkar via DVI-VGA till en Sony 40" på min macbook pro (1080p). Datorn ser skärmen som 1920x1080. 0 Citera
barnholdt Postad 10 december 2009 Postad 10 december 2009 Jag vill minnas att när jag köre en macpro setup hade jag kameran i firewire, körde ut från redigeringen i realtid och från kameran till videomonitorn. Finns kanske smartare lösnigar nu förtiden Detta är en mycket smart och framför allt billig lösning som enligt min erfarenhet fungerar jätte bra. Har kört så här i FCP med den HVX jag hade innan. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.