Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag och min kusin har arbetat med en kalendershow, som vi valt att kalla dopp i grytan.

Ett nytt avsnitt visas varje kväll, på olika platser i Uppsala, under så kallade kalenderkvällar (läs med på myrsten.nu). Men för de som inte kan komma finns den att tillgå på webben.

Men för er andra, kolla gärna in kalendern, kommer som sagt ut ett nytt avsnitt varje kväll, antingen kikar ni in på myrsten.nu och klickar er vidare, eller så gör ni det enkelt för er och tittar in på http://www.youtube.com/permyrsten så hittar ni direkt.

Första avsnittet kanske inte är så kul för de som inte är inblandade i själva kalenderkvällarna. Spola förbi det om ni inte vill se, men resterande avsnitt kan nog alla finna ngt av värde i. Kan väll även säga att det är en del internhumor osv. Avsnitten blir bättre och bättre vad tiden lider, så tycker ni det inte va så roligt nu så blir det förhoppningsvis bättre senare.

Kommentera gärna vad ni tycker.

• 3 veckor senare...
Postad

trist att ingen vill titta och orkar med att komentera.

Kan meddela att avsnitt 16 och 17 är lite bättre och mer spännande än de tidigare. Där har vi även fått hjälp med ljudläggningen av en annan här på voovoofilm.

Postad

Jag vet hur det känns! Man lägger tid på verk och önskar konstruktiv kritik, men ingen får.

Therefore i shall be the first.

Jag tittade på nästan hela avsnitt 1.

Och jag fann avsnittet väldigt tråkigt. Ideen är ju kul, men de sketcher som fanns med kändes väldigt uttjatade och har gjorts hundra gånger om, med högre kvalité. Och det är även där showen faller lite också, på kvaliteten. Ljudet är uselt och försöket till at få det att ser ut som om ni andvände två kameror bara dumt ut. Sen har liksom showen inget tempo, det är så segt alltihop. Lite som nattludd, fast nattludd blir roligt bara för att de är så fruktansvärt packade när de gör showen.

Musiken faller inte mig i smaken heller, känns lite som en 80tals b film.

Det hela resulterar i någon slags paradoxal känsla då jag känner att ni har ideen och villjan att göra det här, vilket är några av de viktigaste kriterierna för att göra bra tv eller film, men jag blev fruktansvärt uttråkad av att se avsnittet.

Sen såg jag halva avsnitt 16 som ni rekomenderade.

Och i princip samma känsla där. Agerandet är tråkigt och uttryckslöst, tråkiga vinklar och ni har alldeles för långa klipp på allting. Det blir väldigt långtråkigt. T ex kunde den där bilresan kunde visats i några sekunder, men inte längre.

Sen säger du att ni har massa internskämt, och vad är meningen med skämt som ingen utomstående fattar? Det blir roligt för er själva men ingen annan.

Så jag skulle önska lite rappare klipp, lite smartare sketcher och bättre regi.

Tänk även på att det kan vara så att den humor ni framställer inte funkar på mig, och därav blir showen mycket sämre för mig än vad den kanske egentligen är. Kul hade ju varit ifall någon med eran humorsmak kommenterade!

Men lycka till med de framtida avsnitten!

Postad
Jag vet hur det känns! Man lägger tid på verk och önskar konstruktiv kritik, men ingen får.

Therefore i shall be the first.

Jag tittade på nästan hela avsnitt 1.

Och jag fann avsnittet väldigt tråkigt. Ideen är ju kul, men de sketcher som fanns med kändes väldigt uttjatade och har gjorts hundra gånger om, med högre kvalité. Och det är även där showen faller lite också, på kvaliteten. Ljudet är uselt och försöket till at få det att ser ut som om ni andvände två kameror bara dumt ut. Sen har liksom showen inget tempo, det är så segt alltihop. Lite som nattludd, fast nattludd blir roligt bara för att de är så fruktansvärt packade när de gör showen.

Musiken faller inte mig i smaken heller, känns lite som en 80tals b film.

Det hela resulterar i någon slags paradoxal känsla då jag känner att ni har ideen och villjan att göra det här, vilket är några av de viktigaste kriterierna för att göra bra tv eller film, men jag blev fruktansvärt uttråkad av att se avsnittet.

Sen såg jag halva avsnitt 16 som ni rekomenderade.

Och i princip samma känsla där. Agerandet är tråkigt och uttryckslöst, tråkiga vinklar och ni har alldeles för långa klipp på allting. Det blir väldigt långtråkigt. T ex kunde den där bilresan kunde visats i några sekunder, men inte längre.

Sen säger du att ni har massa internskämt, och vad är meningen med skämt som ingen utomstående fattar? Det blir roligt för er själva men ingen annan.

Så jag skulle önska lite rappare klipp, lite smartare sketcher och bättre regi.

Tänk även på att det kan vara så att den humor ni framställer inte funkar på mig, och därav blir showen mycket sämre för mig än vad den kanske egentligen är. Kul hade ju varit ifall någon med eran humorsmak kommenterade!

Men lycka till med de framtida avsnitten!

Tack för kritiken. Du är nog inte riktigt rätt målgrupp kanske, men det spelar ingen roll. Du har helt klart en bra poäng i vad du säger, och ngt som jag ska ta med mig.

Just avsnitt 1 är en rätt trist inledning på resten av showen, då den mest är en resume av tidigare avsnitt. Kanske ganska korkat att lägga en trist inledning på det där sättet.

Sen har väll även tidsbristen varit en bidragande faktor till de problemen du framhäver. Men ingen ursäkt i sig ändå. Men man har helt klart lärt sig ngt.

trist dock att du inte ens gillade musiken, den är jag/vi väldigt nöjda med, men där är det väll helt enkelt så att smaken skiljer sig.

Internhumorn sträcker sig så att de som känner oss fattar det mesta, dvs släkt och vänner, och det är den som den är gjord för. Men alltid bra med lite utomstående ögon, som kan ge lite feedback på andra saker, så man blir bättre, vilket jag känner redan nu att jag blev.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...