Gå till innehåll

Tjuvar!!


Wallin

Recommended Posts

Tycker inte ni att många av de stora filmbolagen är riktiga tjuvar? Just när man hittat en helt perfekt story och ivrigt börjat skriva på manuset, upptäcker man att någon redan köpt filmrättigheterna för att göra en halvtaskig film som man vet kunde ha blivit mycket bättre i ens egen regi. Livet kan ju inte bli mer orättvist..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaså? Menar du att de tagit ditt verk eller att de han före med liknande ide som du har?

 

LIvet är hårt. Jag bygger modeller som mitt främsta fritidsintresse. Inom modellbygget finns en stor garageindustri där man producerar delar och byggsatser med ganska begränsade resurser i begränsade upplagor. Det är delar och byggsatser som de stora tillverkarna inte har i sitt sortiment, eller delar som modellbyggare kan komplettera riktigt byggsatser med. Själv har jag många ggr startat att göra delar och varit nästan klar för att upptäcka att någon annan hann före eller någon riktigt tillverkare börjat tillverka precis det jag hållit på med. Då är det bara att raka ner i sopkorgen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...