SimonFlack Postad 9 november 2009 Postad 9 november 2009 Hej, jag spelar ofta in filmer med min canon legria hf s10 men så har jag ett problem. När jag vill redigera och klippa ihop klippen så har jag inget riktigt bra program. Jag har provat Adobe premier och sony vegas men det laggar eller så tar programmet inte emot kamera filerna som är mpeg filer. Jusst nu använder jag AVS Video Editor 4 men allt laggar ibland och det blir fel med ljudeffekter och musik till klippen. Vet nån något bra program som funkar till min kamera och till PC? Snälla hjälp :) Tack 0 Citera
Peus Postad 10 november 2009 Postad 10 november 2009 Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp. Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp. Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp. Förlåt men jag är lite leds på att ständigt upprepa samma sak. Jo du ser för att man skall få en bättre förståelse angående ditt problem så måste jag/vi som skall hjälpa veta mer. Min spontana tanke är dock at din dator kanske är för seg eller för fylld med skit för att orka med. Vilket program tar inte emot MPEG filerna? Vilken version av Adobe Premiere och Sony Vegas testade du? Testade du att ändra i inställningarna för att optimera prestandan? Och viktigast, vad har du för dator? Operativsystem (d.v.s. Windows eller Linux etc och vad för version), processor, ram-minne, hårddisk/ar, är det en speciell modell, bärbar eller stationär etc. Var lagrade du video materialet, på Windows disken? Hur mycket ledigt utrymme har du på den hårddisken? Helt enkelt som jag började inlägget. Beskriv alltid ditt problem så ingående som möjligt för att underlätta hjälp. Gör du det så skall du nog se att du får god hjälp. M.v.h. /Pontus W 0 Citera
Jan Gissberg Postad 15 november 2009 Postad 15 november 2009 Hej, jag spelar ofta in filmer med min canon legria hf s10 men så har jag ett problem. När jag vill redigera och klippa ihop klippen så har jag inget riktigt bra program. Jag har provat Adobe premier och sony vegas men det laggar eller så tar programmet inte emot kamera filerna som är mpeg filer. Jusst nu använder jag AVS Video Editor 4 men allt laggar ibland och det blir fel med ljudeffekter och musik till klippen. Vet nån något bra program som funkar till min kamera och till PC? Snälla hjälp :) Tack Vad gör ett program när det "laggar" ? 0 Citera
Peus Postad 16 november 2009 Postad 16 november 2009 Hej Jan, nu vet jag inte om du var ironisk eller ej med din fråga men här kommer iaf en liten förklaring för alla intresserade att ta del av om man är nyfiken eller kanske bara eftersträvar att använda ord på rätt sätt. Lag eller laggning har ursprungligen att göra med dålig/hög latency/svarstid över nätverk som gör att framför allt spel men även musik och video inte spelas upp direkt när det är tänkt. En fördröjning skulle man kunna kalla det och som i t.ex. datorspelssammanhang ofta skapar hackiga rörelser och en otrevlig upplevelse. Dock har jag som den övervintrade datornörd och f.d. Gamer jag är erfarit att man ofta säger att ett spel laggar när datorn inte orkar driva det i en jämn och behaglig frame rate t.ex. på grund av för höga inställningar ställt mot för långsam processor, gpu etc. Hackar är också en vanlig benämning. Således antager jag att SimonFlack avser att programmet inte riktigt spelar upp allt i en jämn och behaglig ström, utan med hackande ryck och stopp etc. M.v.h. /Pontus W 0 Citera
Insaniac Postad 16 november 2009 Postad 16 november 2009 Grym förklaring. Hade inte kunnat göra det bättre själv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.