Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har surfat runt lite och kollat på semipro-kameror och hittade en Panasonic med modellbeteckningen AG-HMC71E. Blev ganska överraskad av det låga priset på 24950 kr. Det är ju trots allt en kamera med HD-inspelning och 2 XLR-ingångar. Att det är en axelkamera kan ju även ha sina fördelar.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna kamera. Är den bra för prisklassen eller finns det bättre alternativ?

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=HMC71

Postad

HMC71 är väl ingen nyhet??? Jag har uppfattat den som en konsumentkamera i ett axelkameraskal, XLR är ju ett plus men chipet är två år gammalt nu.

Däremot lilla HMC41 som säljs till ungefär samma pris är sprillans ny men där tillkommer XLR-modulen AG-MYA30G för dryga 3000. JVC HM100 kostar också ungefär samma totalt.

• 5 månader senare...
Postad

Ja den verkar inte dum alls. Men problemet för mig är att jag inte vågar köpa något för tillfället. Känns som alla DSLR-kameror och snart Red scarlet tillsammans med andra överkomliga videokameror gör att folk blir så kräsna vad gäller bildkvalité.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...