Gå till innehåll

Kortfilm: The Vampire Lord


ES94

Recommended Posts

Ja den är i samma klass som den förra filmen jag såg du postade. Vad gör den där blåa blixten/electricteten ibörjan? Använde man sånt på 20-talets stumfilmer? Varför är det en vit punkt i andra klippet? Om det är en hyllning till gamla filmer bör ni kanske se över texten en aning. Nu bryr jag mig inte om stumfilmer, men har för mig att det brukar vara lite mer estetisk känsla över texten gärna med nån krussidull-ram runt den. Ett tips om ni ska fortsätta göra mer film är att planera mer innan. Jag orkade inte kolla färdigt för det helt enkelt är för dåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja den är i samma klass som den förra filmen jag såg du postade. Vad gör den där blåa blixten/electricteten ibörjan? Använde man sånt på 20-talets stumfilmer? Varför är det en vit punkt i andra klippet? Om det är en hyllning till gamla filmer bör ni kanske se över texten en aning. Nu bryr jag mig inte om stumfilmer, men har för mig att det brukar vara lite mer estetisk känsla över texten gärna med nån krussidull-ram runt den. Ett tips om ni ska fortsätta göra mer film är att planera mer innan. Jag orkade inte kolla färdigt för det helt enkelt är för dåligt.

 

 

Jag vill gärna att du förklarar dig lite bättre. När du säger samma klass som den förra, hur menar du då?

Det här med att den var för dålig, på vilket sätt var den dålig? Jag vill gärna höra vad det var som var fel.

Länk till kommentar
Share on other sites

SOm jag skrev i det förra inlägget så skulle nog inte lite mer planering skada. Utan även denna håller samma klass som förra, ungefär "point and shoot".

Nu har jag lite bråttom, men det ska finnas en "filmskola" på detta forum eller på http://voodoofilm.org/

Hinner tyvärr inte leta upp den, men där står en hel del matnyttigt man bör (om man känner för det) tänka på när man gör film.

Länk till kommentar
Share on other sites

SOm jag skrev i det förra inlägget så skulle nog inte lite mer planering skada. Utan även denna håller samma klass som förra, ungefär "point and shoot".

Nu har jag lite bråttom, men det ska finnas en "filmskola" på detta forum eller på http://voodoofilm.org/

Hinner tyvärr inte leta upp den, men där står en hel del matnyttigt man bör (om man känner för det) tänka på när man gör film.

 

Tack för svaret och tack för tipset.

Ska komma ihåg det till nästa gång.

Länk till kommentar
Share on other sites

något som ni bör tänka på tills nästa gång ni gör nåt liknande är att man under tjugotalet rörde sig allt mer bort ifrån användandet av textrutor, och berättade mer med bilderna själva. Tanken som slog mig var att det är ett par textrutor som är totalt överflödiga, exempelvis varför säger vampyren nästan exakt samma sak två gånger, och varför säger han det han säger överhuvudtaget? Försök med att varje gång ni vill ha med en textruta, stanna upp och fundera hur ni kan förmedla det ni vill med bilder (närbilder, vinklar, kroppsspråk osv) istället, så ska ni nog se att det går bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...