Gå till innehåll

Ominstallationsproblem CS3-Hjälp!!!


Joel.N

Recommended Posts

Hej!

Jag har tillfälligt flyttat till annan ort, och fick "bara" med mig min bärbara dator.

(HP Pavillon DV6000)

När jag försökte att installera mitt (orginal) CS3 Production Premium (som jag har installerat på min stationära utan problem) fungerar allt utom ett av de viktigaste programmen för mig, dvs Photoshop...

Visst det startar, men det kommer upp en massa "fyrkanter", konstiga tecken och något som ser ut som "kinesiska" (-eller liknande) bokstäver/symboler.

Jag har försökt att installera om flera ggr med samma misslyckade resultat.

Vad ska jag göra?

Hjälp mig!

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

jag råkade ut för samma problem när jag installerade Adobe CS3 After Effects. Jag tror jag vet svaret om det kan vara så enkalt som jag tror att det är. För mig vart det precis så att nästan allt vart fyrkanter. Anledningen var den att det hade på nått konstigt sätt förinställt sig på kinesiska. Testa byta till engelska vid installationsvalen (om det är nu är det problemet)

 

Annars vet jag tyvärr inge mer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Jag har tillfälligt flyttat till annan ort, och fick "bara" med mig min bärbara dator.

(HP Pavillon DV6000)

När jag försökte att installera mitt (orginal) CS3 Production Premium (som jag har installerat på min stationära utan problem) fungerar allt utom ett av de viktigaste programmen för mig, dvs Photoshop...

Visst det startar, men det kommer upp en massa "fyrkanter", konstiga tecken och något som ser ut som "kinesiska" (-eller liknande) bokstäver/symboler.

Jag har försökt att installera om flera ggr med samma misslyckade resultat.

Vad ska jag göra?

Hjälp mig!

Mvh

Joel.N

 

Är det bara skrift och menyer som ser ut att vara skrivet med tecken eller är det hela verktygslådan och allt grafiskt som ser ut vara gjord av fyrkanter/tecken?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag råkade ut för samma problem när jag installerade Adobe CS3 After Effects. Jag tror jag vet svaret om det kan vara så enkalt som jag tror att det är. För mig vart det precis så att nästan allt vart fyrkanter. Anledningen var den att det hade på nått konstigt sätt förinställt sig på kinesiska. Testa byta till engelska vid installationsvalen (om det är nu är det problemet)

 

Annars vet jag tyvärr inge mer.

 

Stämmer. Default i installationen är tydligen inte Engelska (Max får bekräfta) det innebär att om du inte byter till Engelska så kommer alla tecken vara väldigt kryptiska. Tyvärr upptäcker man det inte förrän efter installationen. Enda sättet som jag förstått att bli av med det är att avinstallera och ominstallera med Engelska som man måste "aktivt" välja själv när man väljer installations komponenter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du måste välja. Den gör en "default" till japanska om jag minns rätt och saknas dom typsnitten blir det fyrkanter.

 

Det är tyvärr väldigt lätt att missa också, man gör valet "långt upp till höger" i installationsrutan (kommer inte håg närmare).

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...