Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte att jag skulle visa min första "riktiga" musikvideo som jag gjort. :)

Det var över ett halvår sedan jag gjorde den, men jag känner ändå att jag vill posta den här nu.

Det är en absolut nollbudgetvideo och vi betalade inget för att göra den.

Kameran var en Canon HV20 utan några adaptrar eller liknande.

Allt är gjort i Sony Vegas.

Kom gärna med konstruktiv kritik.

Postad

Snyggt, och kul att du gjort allt i Vegas. Annars är ju AE ganska bra för den sortens editering.

Har nog inget att invända, för om man jämför med det som visas på tv så är det ju så det är. Kanske en aning skakigt för min smak, men det funkar ihop med låten.

För övrigt bra låt och bra teknisk trummis.

Postad
Snyggt, och kul att du gjort allt i Vegas. Annars är ju AE ganska bra för den sortens editering.

Har nog inget att invända, för om man jämför med det som visas på tv så är det ju så det är. Kanske en aning skakigt för min smak, men det funkar ihop med låten.

För övrigt bra låt och bra teknisk trummis.

Tack så väldigt mycket för kommentaren!

Just nu håller jag på och lär mig AE. Tidigare kunde jag inte installera Adobeprodukter på min Vista, har ingen aning om varför men Vista är ju som det är. Så jag har installerat XP på min burk och nu kör jag på fullt med AE.

De vita scenerna var fruktansvärt omständiga att spela in, eftersom keyingen gjordes i Sony Vegas. Så varje bandmedlen fick stå en i taget framför greenscreenen och köra låten. Sedan efter i Vegas satte jag ihop dom så att dom blev ett band. Allt för att ljuset på greenscreenen var lite konstigt. Menmen, resultatet blev ju ok, efter en del jobb.

Som sagt, tack för kommentaren!

Postad

Helt rätt kameraarbete för den här sorts musiken!

Grymt schysst miljö i det där mörka industriella området, bra ljus också.

Men jag tycker tyvärr inte greenscreenen passar alls. Vit bakgrund ger mig pojkbandsvibbar.

Jag hade tagit bort green screenen helt eller gjort nåt intressant av den.

Postad
Helt rätt kameraarbete för den här sorts musiken!

Grymt schysst miljö i det där mörka industriella området, bra ljus också.

Men jag tycker tyvärr inte greenscreenen passar alls. Vit bakgrund ger mig pojkbandsvibbar.

Jag hade tagit bort green screenen helt eller gjort nåt intressant av den.

Tack för kommentaren.

Tack för att du tyckte att ljuset var bra! Det var nämligen helt hemmabyggt. Några bygglampor hade vi också.

Det är ganska vanligt med vit bakgrund och det finns säkert pojkband som kör med det, men vad jag har sett så är det väldigt populärt i band med män också. Precis som bassbucket säger :)

http://www.youtube.com/watch?v=lZFQmtK_xuM

http://www.youtube.com/watch?v=BFcQF2Wpw3M

http://www.youtube.com/watch?v=gpdUVMddEd8

Efter att ha sett en del "lite hårdare" band med vit bakgrund så ville vi också ha det :)

Det är ju så snyggt!

Hade jag haft lite mer skills i AE vid den tiden hade vi nog defenitivt gjort något snyggare eller roligare som bakgrund. Men det hade jag inte, eftersom jag inte ens hade AE då.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...