Gå till innehåll

38 sidors filmmanus - Pizzan!


Macho.Man

Recommended Posts

Det finns ett stor fel med detta manus och det är att det är för kort!

Jag hade gärna läst ett tre gånger så långt manus !

 

Till skillnad från de flesta andra manus på denna webbplats så var

detta mycket läsbart. Det fanns någre skrivfel men jag orkade inte notera

dem eftersom jag var så upptagen med att läsa manuset.

 

Mycket välskrivet och roligt!

 

Det fanns några ställen där man använder sig av poker-specifika termet som inte förklaras - jag som vet vad det betyder hade inte svårt för den delen men för en stor

del av publiken så vore det bra att förklara det hela.

 

Slutet i pizzerian fann jag dock inte riktigt vara i stil med resten av historien.

Länk till kommentar
Share on other sites

håller med föregående talare

det var roligt å lättsmält. slutet var dock faktiskt ganska dåligt. om de nu nödvändigtvis måste bli av med stålarna i slutet får ni göra något lite bättre.

 

Tänk också på att om ni själva skall spela in filmen så är det viktigt att förmedla den stämmingen som passar sig till en sådan här oseriös historia.

 

oseriös används inte som något negativt här alltså =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha ja, ni har rätt i det ni säger. Jag ska fixa ett nytt slut och byta ut pokertermerna. Något mer som borde åtgärdas?

 

Ja man kan göra den mycket längre men tanken från början var faktiskt

att den skulle bli kortare. Ju längre vi kom i skrivandet desto fler saker kom vi på som absolut skulle vara med.

Men varför känns den kort? Vad är det i storyn som behövs gå in på djupare eller tilläggas?

 

Tack för att ni pallade läsa hela skiten :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett par skämt som va roliga, tyvärr inget orginellt, snacket me engelskan va roligt (en skit rolig fransman), likaså blåsningen av barnen. tyvärr är detta jämt kul (enligt mig iaf) och inget nytt du kommit med. Shit jag låter säkert som värsta assholen...men men, jag tycker inte detta räcker till att producera något av, och det är väl ändå meningen med ett manus??...men detta är bara en mans åsikt. Mitt råd till dig, kom med något nytt, eller utveckla något existerande, kopiera inte bara gamla filmer. (mycket Homer och "dum och dummare" med)

Länk till kommentar
Share on other sites

Mm visst är det så men vi snackar inte storproduktion här, ev. ett skolarbete

om det överhuvudtaget blir något av det hela.

 

Okej även fast skämten e i samma stil som de serier/filmer du räknade upp så är de ju inte snodda. Skämten är hyffsat roliga och så länge det inte är plagiat så är det fortfarande kul :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker ni har fått ihop en ganska fyndig och rolig historia. Kanske skulle historien bli ännu bättre om ni kortade ner den lite. Sen så tycker iaf jag att protagonisten Ponta känns lite för osympatisk. Han påminner mig en hel om Pölsa i Smala Sussie. Sen kan man väl anmärka på en del vanliga småfel, tex regianvisningar i texten. Jag blev även lite fundersam på varför ni skriver att Jocke är en trög kille när han inte alls framställs så i manus. Han känns ju tvärtom ganska normal. Förefaller dessutom aningen långsökt att han inte skulle säga något till Ponta om vart han jobbar. Men, men, det är lite personliga åsikter.

 

Lycka till med arbetet om ni ska göra den här, en skoj historia. Måste dock säga att det knappast blir lätt om ni tror att det här inte är någon storproduktion. Många statister, många miljöer, barnskådespelare...huuh, vilket jobb.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...