niclastörnblom Postad 22 september 2009 Postad 22 september 2009 K-3 Jävlar vad irreterande. skulle sätta min sökare efter min öga på min krasnogorsk, jag zomma in i tele och sätter skärpan på ifinity. det ser bra ut, so far. jag vrider och vänder på sökaren så att den ska passa min syn, men när jag leker med skärpan så märker jag att infinity ligger inte alls där infinty ligger utan vid 10 meter. det ska vara minst 10 meter till innan infinty, alltså 20meter +. så frågan är,,,,ska jag fokuserar endast med ögat och skita fullständigt i vad markeringarna avstånd på linsen säger. Eller är min sökare helt fel? för enligt linsen så vill den ha infinty som sagt redan efter tio meter. mitt förnuft säger att jag ska lite på mitt öga än dessa markeringar som verkar uppenbart vara fel, (första gången jag kör med kameran) tacksam för tips! 0 Citera
Mr.Blonde Postad 23 september 2009 Postad 23 september 2009 Ska du ställa sökarskärpan är det väl bättre om du gör det utan något objektiv och ser till att du ser mattskivan skarpt. Eller? 0 Citera
nilavs Postad 24 september 2009 Postad 24 september 2009 Gå in på sidan http://www.k3camera.com/k3/k3pdfs/2008k3man.pdf , och laddaned manualen på Krasnogorsk kameran, i denna finner du tillvägagångsättet för justering av sökaren. 0 Citera
niclastörnblom Postad 27 september 2009 Författare Postad 27 september 2009 Ska du ställa sökarskärpan är det väl bättre om du gör det utan något objektiv och ser till att du ser mattskivan skarpt. Eller? finns inget crossgrain "sikte" att se på.... 0 Citera
niclastörnblom Postad 27 september 2009 Författare Postad 27 september 2009 Gå in på sidan http://www.k3camera.com/k3/k3pdfs/2008k3man.pdf , och laddaned manualen på Krasnogorsk kameran, i denna finner du tillvägagångsättet för justering av sökaren. yes, har gjort det, dessvärre inget svar på detta :/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.