Gå till innehåll

Analogkamera: Practica Super TL


Carl W

Recommended Posts

Hej! (Visste inte vart jag skulle stoppa denna tråd, men flytta den om den är fel.)

Jag har en ca 20-30 år gammal analog foto-kamera som jag tänkt sälja.

Med den har jag många objektiv, en väska, ett skydd (om ska hänga den runt halsen),

två "kataloger", en om kameran och en om objektiv, ett trebent stativ, ett stativ att hålla i handen. Det sägs ha varit en "värstingkamera" på sin tid och jag undrar vad man kan sälja en sådan för nu. Se bilden nedan:

 

http://img30.imageshack.us/img30/9420/hpim1203j.th.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Denna Praktica var nog så långt från "västing" man kunde tänka sig. Har du tur och medvind så kanske du kan få ett par hundra för hela kitet, via exempelvis Tradera. Men det är om du har tur och når en Praktica-samlare.

 

Även dyrare kameror från mekaniska analogtiden, som exempelvis Nikon FM2 och Nikon F2, kostar på sin höjd 1000 kr för kamerahuset. Vill man köpa en analogkamera idag så väljer man ju med fördel Nikon F4, F5 eller Canon Eos1. Nyligen hade jag erbjudande om att köpa ett Eos1-hus i nästan nyskick för 800 kr. Kanske borde jag slagit till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Denna Praktica var nog så långt från "västing" man kunde tänka sig. Har du tur och medvind så kanske du kan få ett par hundra för hela kitet, via exempelvis Tradera. Men det är om du har tur och når en Praktica-samlare.

 

Även dyrare kameror från mekaniska analogtiden, som exempelvis Nikon FM2 och Nikon F2, kostar på sin höjd 1000 kr för kamerahuset. Vill man köpa en analogkamera idag så väljer man ju med fördel Nikon F4, F5 eller Canon Eos1. Nyligen hade jag erbjudande om att köpa ett Eos1-hus i nästan nyskick för 800 kr. Kanske borde jag slagit till.

 

Jasså!? En gammal fotograf sa till mig att den var bland de bättre på den tiden, men...

Jaja, tack för svaret i alla fall!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...