mzreklam Postad 20 juli 2009 Postad 20 juli 2009 Kan man spela in direkt in i en dator från componentuttaget på Z1an och på så vis få in okomp video för att lättare kunna greenscreena 0 Citera
Nyaz Postad 20 juli 2009 Postad 20 juli 2009 Uhm, kameran spelar ju fortfarande in samma kvalitet oavsett om det är från ett band eller ut till en dator. Min gissning är att det blir exakt samma sak. Jag tror för övrigt att det är enklare att använda Adobe OnLocation och spela in till sagda dator över firewire. (Förresten, ska inte den här tråden vara i typ videoteknik/videokameror-forumet? :P) 0 Citera
Kimster Postad 20 juli 2009 Postad 20 juli 2009 Kan man spela in direkt in i en dator från componentuttaget på Z1an och på så vis få in okomp video för att lättare kunna greenscreena Du kan spela in från kamerans komponentutgång om du skaffar ett kort till datorn som kan fånga komponentsignalen T.ex. http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/techspecs/ Så med ett sådant kort kan du komma runt HDV-komprimeringar som levereras i Firewire 0 Citera
Max_H Postad 20 juli 2009 Postad 20 juli 2009 Uhm, kameran spelar ju fortfarande in samma kvalitet oavsett om det är från ett band eller ut till en dator. Min gissning är att det blir exakt samma sak. Jag tror för övrigt att det är enklare att använda Adobe OnLocation och spela in till sagda dator över firewire. (Förresten, ska inte den här tråden vara i typ videoteknik/videokameror-forumet? :P) Blir STOR skillnad kan jag meddela då jag ofta gör exakt så (med samma kamera). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.