Gå till innehåll

Premiere elements 7 hjälp, vill enkelt se när videon är inspelad (verkar funka i pinn

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag har ett irriterande problem. Jag håller på att testa Premiere Elements 7. när jag drar ner video från min dv kamera hittar jag inget enkelt sätt att efteråt i sorteraren se när klippet spelades in. Det tycker jag är jättestörigt. Speciellt när man vill skriva texter med inspelat datum mm på sina dvd skivor.

testar också Pinnacle, där står det i varje scen, datum och tid. Överskådligt. Men jag vill hellre använda premiere då jag ser stora fördelar med att tagga klippen.

enda sättet för mig att se när klippet spelades in är att kolla på bandet i kameran, och det känns onödigt. nån som kan hjälpa mig?

eller tipsa om ett annat redigeringsprogramm där man både kan tagga klipp o se inspelat datum

Postad

Hej.

Jag vet att detta saknades även i förra versionen, men ingen som kan rekommendera något annat?

Pinnacle verkar fungera, men tyvcärr kan man inte tagga clippen vad jag kan se. Och Movie maker verkar helkasst. Det fungerar bra att hämta klip mm, men jag kan inte skapa en dvd av bra kvalite, den vill bara göra en som är cirka 1 gb stor (istälelt fötr 3,7 i premiere) och kvaliten blir kass.

Har Premiere Pro denna funktion som jag efterfrågar?

Postad
Pro har inte det heller...

//Max

Nåt tips på vad man kan använda för att se datum o tid men ändå jobba med Premiere?

eller ett annat programm

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...