Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Man ska ju posta något litet bara för kul ibland också. Här är en liten compositing test med breakdown som jag precis färdigställde. Löst inspirerad av effekterna i John Adams. Gjord med Photoshop, AE och PPro CS3. Filmad med Canon HV20. Musik av mig.

Länk:

Se den gärna i HD:

&fmt=22

Avnjut.

Postad

Kul att du gillar. :) Nja, just den här sekvensen gjorde jag bara för att tillfredsställa mitt behov av att testa effekten. Inte helt omöjligt att den hamnar i min vfx-reel när jag är klar med skolan.

Postad

Tjo, det såg bra ut! Gillade speciellt hur du snyggt visade hur du bara plockat ihop olika saker och sedan den färdiga visualiseringen eller vad man ska kalla det ;).

Jag tror att det hade kunnat se mycket mer filmiskt ut om "crowden" var i mer oskärpa, det går ju att gradvist lägga på om du har ett 3d rum antar jag? :)

mvh

s

Postad

Tack ska ni ha. :)

Cherry: Jorå, jag har slagit på kort skärpedjup på 3d-kameran. Hade ännu kortare tidigare men det gör bara att den främsta raden med kloner ser mer påklistrad ut i mina ögon. Experimenterar med en ny version utan kort skärpedjup nu och det ser inte alltför tokigt ut.

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...